FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag och ett par polare har funderat att starta en poker sajt. Där ska man kunna spela poker precis så som man kan göra på Svenska Spel, Expekt mm. Bolaget kommer att vara registrerat utomlands för att undvika en stämmning av lotteriinspektionen. Poker sajten kommer att rikta sig först och främst mot den svenska marknaden. När vi har fått mer kött på bena så kommer vi förmodligen ta in fler folk till bolaget med diversa expertiser. Min fråga är att istället för att bygga på en helt nytt poker-system så finns det inga färdiga clienter som man kan hyra sig av? Vet heller inte om de här clienterna kan kopplas med större nätvärk men det hade varit bra det med. Finns det någon här WN som kan något om det här ämnet eller hänvisa mig vidare till någon så är jag tacksam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
De allra flesta pokersajter använder sig av franchising eller delar nätverk. Det finns hur många som helst, bl.a. Playtech, Microgaming eller Boss Media. Men vill ni bli medlem i deras nätverk krävs en årlig marknadsföringsbudget på minst $200 000, och har man inte större kunskap i ämnet än att man måste fråga om något så simpelt som detta tror jag inte man är lämpad till att starta en riktig pokersajt. Vill du kunna skryta med att ha en egen pokersajt rekommenderar jag istället B2B, en franchise därifrån går på runt €1000 (du får dock endast 30% av vinsten), och du delar då nätverk med 24hPoker och tidigare även Unibet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla även med ongame som står bakom ett par riktigt stora sajter. Vet inte exakt hur mycket det kostar eller vad dom kräver från er men ett par 100 tkr får man garanterat räkna med.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det är absolut ett forum där alla frågor får ställas, och jag har inget emot frågan i sig. Min kommentar kan tyckas aningens stygg, vilket jag i efterhand även ser.
Jag ville snarare bara göra det förstått att man inte bara kan "slänga upp en pokersajt" och bli stormrik hursomhelst, vilket många i dagens läge verkar tro. Vill man lyckas väl bör man helst inte bara vara "ett par polare". Men har ni kapitalet till det så önskar jag er all lycka och välgång. Se bara till att läsa in er grundligt i branschen först, vem som helst klarar inte att operera en stor pokersajt framgångsrikt. Det finns exempel på många som lyckats bra, och många som inte lyckats särskilt bra, och de som lyckats bra har haft stora kapital bakom sig, samt god expertis. När jag nu läser om inlägget verkar det dock inte som ambitionerna är så stora som jag först tycktes tro. Ska ni bara skapa något lokalt för Sverige bör ni troligen undvika de stora programvaruleverantörerna och istället satsa på en god franchise med bra procentavtal, kanske Dobrosoft kan vara något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter lite som när man läser böcker i egenföretagande.. bara massa problem målas upp, tillslut så pallar man inte bara..
Bara för att de stora siterna just nu gör på ett speciellt vis så innebär det inte att det inte komma en "vemsomhelst" och göra en egen version på nånting, hålla det basic, och ändå få users. Finns många exempel på detta. Vill man in med storsläggan på en gång så lär det kosta, helt klart.. men det finns ju andra vägar, som alltid. Citat:
Inlägget låter i mina öron lite väl mkt "jag orkar inte göra det själv, så jag hoppas att ingen annan pallar och lyckas heller" ... men det är kanske bara jag.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
hehehe, en viss poäng kan finnas i det där sista påstående. Skulle de mot förmodan lyckas skulle jag vara minst sagt avundsjuk, och är polarna mycket kompetenta så ska de inte räknas ut... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Går de inte efter var verksamheten bedrivs ifrån? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren grabbar, särskild Worm
![]() Citat:
För övrigt så tog jag inte alls illa upp det Worm sa tidigare. Av erfarenhet så vet man när en person försöker vara dryg eller vill bara hjälpa till men kan låte lite hård ibland. Jag har som sagt inte kolla på alla saker och ting som behövs för att starta en pokersajt just nu men försöker lära mig så gott jag kan. Vi har inte bråttom med sajten då vi inte vill starta något vi inte kan hantera men jag återkommer om ett halvår så kan jag visa vad jag går för ![]() Worm är det lungt om man messar dig vid sidan om för lite tips och frågor? ![]() Och på tala om mina polare så besitter de alla med olika kunskaper och framför allt med lite $cash$ ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|