Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Start av ny pokersida. Pokerclient sökes mm.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-11, 22:35 #31
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av thoake
Citat:
Ursprungligen postat av Zn4rK
Amerikanerna kommer att fortsätta spela.
Det är olagligt att sätta in pengar, inte att spela nätpoker.
Visserligen, men lite svårt blir det ändå när bankerna inte får befatta sig med pengar från och till utlänska gamblingsajter.

De amerikanska bankerna alltså.
Det dyker säkerligen snart upp tjänster för att routa banköverföringar "rätt" väg. Kanske nästa nya stora marknad, vem vet?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 23:13 #32
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Originally posted by -thoake@Oct 11 2006, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av Zn4rK
Amerikanerna kommer att fortsätta spela.
Det är olagligt att sätta in pengar, inte att spela nätpoker.
Visserligen, men lite svårt blir det ändå när bankerna inte får befatta sig med pengar från och till utlänska gamblingsajter.

De amerikanska bankerna alltså.

Det dyker säkerligen snart upp tjänster för att routa banköverföringar rätt väg. Kanske nästa nya stora marknad, vem vet?
NETeller?
Oläst 2008-12-27, 19:35 #33
frankws avatar
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem
frankws avatar

Reg.datum: Dec 2008
en gammal tråd som blev realistiskt hård men jag gillar inte idén att "ge upp" utan att ha försökt B) , marknaden i Sverige är nog mättad, känns som om nya mindre aktörer utan miljoner får komma med en gerilla marknadsföring på hög nivå

Skulle vara kul att lista några olika sorts billigare metoder,idéer som man kan hitta på som skulle kunna ge resultat?
skriver ner några egna tankar och hoppas någon fyller på med konstruktiva förslag

funderade först på SEO och den sköna gratis trafiken men den är nog körd?
ordet poker lär man aldrig komma top 10 på men en bra mening kanske?
SEM får man inte syssla med har jag för mig

Att som ny starta med affiliates är man tvungen att söka sig till existerande nätverk ?
eller kan man tjäna på att kontakta potentiella affiliate sidor själv direkt? (då får man all administrativt på sig, kanske kostar mer i tid och pengar för ett litet bolag?)

Bloggar finns det gott om ifall man letar där kan man nog få till det rätt bra

Sajter som redan toppar google likt olika pokerforums/nyhets sajter osv hur jobbar dem med annonsering?
kanske inte sikta in sig på toppande p o k e r . se som kan kosta? men liknande mindre sajter bör det nog finnas en hel del av

Man får nog satsa mycket på de nuvarande spelare och få dem att locka till sig vänner genom roliga priser/tävlingar
Någon som känner till något mindre poker/betting företag som vart flitiga i kampen mot dem stora och kan skänka hopp i den här tråden?
frankw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-28, 06:57 #34
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by vco-systems@May 27 2006, 04:55
Citat:
saturated
= mättad

Citat:
Att starta en pokersida idag utan enorma resurser låter ungefär lika vinstrdivande som att slå upp en korvkiosk brevid McDonalds
Här i umeå har vi väldigt många korvförsäljare bredvid McDonalds
Väldigt många??

En eller två va =

Och var är de nu när de är kallt ute??

McDonalds är kvar, men inte dem.

:P

Ska man starta ett pokersida, då bör man veta vad man ger sig in på. Det går inte att drömma eller filosofera sig fram till framgång.

Man kan starta ett franshische med PartyPoker tror jag. Något i den stilen tror jag kan vara lönsamnt, men att tro att man kan slå ut de stora sajterna med ett franshcise, det är nog inte realistiskt, med tanke på att poker-boomen har börjat stadgas och viss mån avta något-

Tror det finns lättare sätt att tjäna pengar just nu. Men visst är skulle det vara kul att vara poker kung. Å andra sidan är det många som misslyckas och i resurser krävs det väldigt mycket. Tekniskt, servrar, support och framförallt få nya spelare.

Tro inte jag försöker regna på eran parad, men det hade varit lättare för 5-7 år sedan. h34r:
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-28, 11:10 #35
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by Maxjohan@Dec 28 2008, 07:57
Ska man starta ett pokersida, då bör man veta vad man ger sig in på. Det går inte att drömma eller filosofera sig fram till framgång.

Man kan starta ett franshische med PartyPoker tror jag. Något i den stilen tror jag kan vara lönsamnt, men att tro att man kan slå ut de stora sajterna med ett franshcise, det är nog inte realistiskt, med tanke på att poker-boomen har börjat stadgas och viss mån avta något-

Tror det finns lättare sätt att tjäna pengar just nu. Men visst är skulle det vara kul att vara poker kung. Å andra sidan är det många som misslyckas och i resurser krävs det väldigt mycket. Tekniskt, servrar, support och framförallt få nya spelare.

Tro inte jag försöker regna på eran parad, men det hade varit lättare för 5-7 år sedan. *h34r:
Att fixa ihop tekniken är inte den tuffaste biten det går nog att åstadkomma.

Att skaffa nya pokerspelare är nog det svåraste, de nuvarande pokersiterna har spenderat samanlagt 100-tals miljoner på marknadsföring för att nå dit de är idag. Nu är de etablerade och kunderna återkommer när de är nöjda.

Marknaden är mättad på pokersiter idag, så om man ska ha en chans att etablera sig måste man ha en mycket generös marknadsföringsbudget (och gärna något nytt koncept att komma med), man måste satsa mer per kund, än de etablerade siterna har gjort, eftersom man måste locka över kunder från konkurenter, som oftast är nöjda. Det är dyrt ur marknadsföringssynpunkt.

Det finns visserligen en del kunder som är missnöjda och som aktivt letar efter nya siter att gå in på men jag upplever det (har inga siffror, bara en magkänsla) som att det är ett försvinnande litet antal. Samtidigt så tillkommer det ca 100 000 personer på marknaden varje år som kan vara potentiella kunder. Så möjligheten finns där, omöjligt är det inte.

Fast när jag (i efterhand) läst alla inläggen inser jag att Milad verkar vara både kompetent, smart och driftig, så om någon ska lyckas med detta så är det han.

Man måste även ha ett bra nätverk av kunniga experter (tekniken uppfattar jag som att Milad har någrlunda koll på men finns det tillräcklig marknadsföringskunskap?) att anlita eller samarbete med, samt tillgång till kapital.

Rent juridiskt finns givetvis ett problem med lotteri/spelinspektionen sm är helt obstinata när det gäller spel och dobbel. Man måste säkerligen etablera verksamheten utomlands rent fysiskt, England vore väl ett alternativ där många andra etablerade spelbolag huserar.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-28, 13:53 #36
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Många av de nätpokerspelare jag känner har gått över till svenskaspel, då det är statligt o de anser att det verkar vara minst skumrask över det hela. Som ny aktör måste man nog också jobba med att verka förtroendeingivande så man vågar sätta in en peng där.

Ska man slå sig in, måste man nog också tänka lite mer out of the box. Tex vad för kringtjänster saknas på dagens pokersajter som jag kan erbjuda? Går det att tjäna pengar på kringtjänsterna?
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-28, 21:32 #37
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Medhåll till hofvet och några andra.

Om man har en otroligt lojal kundgrupp som man kan få och spela poker så finns det ju möjligheter, eller om man har en marknasföringsplan som ingen har tänkt på (Ja, även om det finns många pokerbolag så har dom inte tänkt på ALLT!) så kan man såklart lyckas.

Men att ge sig på "mainstream" och ge sig efter partypoker eller nån lite "mindre" är faktiskt inte speciellt smart om du inte råkar vara bästa polare med Warren Buffett och han kan undvara nån miljard.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017