FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vardag i dagens (S)verige!
Glöm inte detta sen när ni ska rösta i september. Tyvärr är ju en stor del av den svenska befolkningen hjärntvättad av sossarna. |
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
900 miljoner kontra ca 50 miljoner kungen får.
Pengarna han får ska dessutom gå till att underhålla slotten, vilket är en kostnad som alltid kommas finnas, oavsett om monarkin existerar eller ej. |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ack så fel ?jag hade. Edit: Kollade upp och saxade lite från aftonbladet. Om kungen får igenom sina krav blir det en rekordhöjning av anslaget – från 97,5 miljoner i år till 109,6 för nästa år. Det är en ökning med 12,4 procent. |
||
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den svenska "försvarsmakten" är i minna ögon ett skämt snart, jag har en polare som ligger inne som skytteslusk just nu (för er som inte vet är det maskingevärsskytt) tror även han har utbildats till befäl och instruktör för maskingevär. På hans förband har dom ett helt vapenförråd med splitt nya maskingevär och diverse saker men det får inte användas för dom har kostat så mycket pengar, skall dom ha dom liggandes och rostandes i ett förråd istället då? Ja kanske är det billigast så eller vad säger ni?
Det är ju nästan pinsamt med våran så kallade "försvarsmakt" nu för tiden men någongång kanske det kommer en vändning, man kanske får starta en egen försvarsmakt aka legosoldater ifall Sverige behöver beskydd någongång i framtiden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
...fast jag hade precis för mig att det skulle vara några till i insatsstyrkan, men men måste ha läst fel då :P |
|||
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag vet inte exakt vart jag hörde siffran ifrån, har för mig det var ca 5 kr per invånare. Sak samma, 90 miljoner är ändå värt det. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|