FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
Ska satsa på två trådlösa nätverk. Ett hemma och ett i andra hemmet. Frågan är då vilken router man ska ha. Jag vill naturligtvis ha bra räckvid och hastighet runt 50 men vill inte lägga ner över 6-800kr på en. Tips mottages varmt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är nästan omöjligt att ge råd om en router som är bra. Vilken som än skulle föreslås här så kommer ett antal personer tycka att den är jättebra medan ett antal andra skulle tycka att den är rena skräpet.
Jag har själv en D-Link DI-624+ och den skulle jag inte rekommendera då jag är missnöjd med den. Den brukar hänga sig och jag måste starta om den. Tidigare hade jag en Netgear (vanlig router) och den krånglade också. Funkade inte tillsammans med Netgears nätverkskort, men väl med andra fabrikat. Därav ratade jag Netgear när jag skulle köpa en trådlös router. Funderar nu på att köpa en US Robotics Router/Printserver/Brandvägg 802.11b/g då den har en inbyggd printerserver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle aldrig köpa någon hemma-router utan möjlighet att sätta prioritering på olika typer av trafik.
Edit: Oj. Jag kunde visst inte slita mig från WN en dag som denna heller. Fingrarna skrev in wn.se av sig själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hade hört detta innan och var rädd att köpa D-Link DI-624+, men det goda priset på en annons resulterade in en sådan. Den har stått på i snart 1 månad utan ett enda avbrott. Kanske had ejag tur. Använder ett D-link kort i datorn också (i den stationära).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Ska du ha riktiga saker som verkligen fungerar bör du sattsa på cisco, lucent och liknande men då är prisklassen inte liten precis.
Dlink har problem ja och mer eller mindre alla deras produkter hänger sig och behöver startas om. Netgear har ofta inte lika stora problem som dlink vad som gäller omstart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Nu är det sent på natten (igen) men Linksys, nånting med G... du kan uppdatera mjukvaran och det finns massor av roliga mjukvaruuppdateringar färdiga, trafikpriotiteringar, trådlösnätsäkerhet, IP-växlar osv. Baseras på Linux.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306149&cks=SER |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
linksys tycker jag är klart bäst, har povat många och kör nu linksys wrt54g som var billig men har ändå aldrig ställt till problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kört med D-link DI-624+ här nu i en vecka.. var dock tvungen att uppdatera firmwaren i den eftersom den hängde sig hela tiden innan det. Men som tidigare sagts i denna tråd är D-link inget stabilt.. Men fick man routern gratis så kan man leva med det ett tag iaf
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
D-Link's trådlösa routrar är "kända" för att man behöver starta om dem med jämna mellanrum.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|