FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Förra gången postade jag om bloggkonton, nu är det en annan femma.
Jag har börjat jobba med hela 2 indier (de är billiga, snabba, effektiva och framförallt bra på engelska). Hur som helst så ville ena killen ha ett webbhotell som han kunde jobba mot direkt, inga problem för sajten ska ju hosta´s någonstans. Så jag börjar leta vilket webbhotell jag ska använda mig av (jag vill påpeka att de ligger i en annan tidszon och det är oftast på kvällen jag kan snacka med dem konstigt nog). Jag går igenom alla stora aktörer, nästan INGEN erbjuder att man får kontot live direkt. Av en god vän så vart jag rekommenderad Crystone, 1-2 tar det tills kontot är aktiverat. Jag behövde det bums, inge väntetid. Slutar med att jag besöker XXXXX svenska webbhotell. Men jag hittade knappt ingen & de som hade det har så pass dåliga "kontoerbjudanden" att det inte ens är värt att införskaffa hos dem. T.ex. så tycker jag att MySQL alltid bör finnas med på Linux-konton. Jag tycker det är förmycket jobb att man ska ha det som en tilläggtjänst & mer krångel. Just denna kväll hade jag tur, för jag skrev lite meddelande till alla som jag "känner" igen på WN som har webbhotell. En kille svarade snabbt (detta var runt 23.00) och det var sajthotellet, rezpekt. Men fortfarande kvarstår det att, 1. Få hotell i sverige har cpanel 2. Få har "kompletta" konton som man nappar direkt på (jag klagar inte på prisen utan att man ska behöva lägga till saker som borde vara med från början) 3. LIVE-REGISTRERING Jag kan förstå att vissa säger "nej" till punkt 3 eftersom de skickar faktura å vill ha betalt innan de kör igång kontona. Men lösningen är inte svårare än kreditkort. Jag betalar nästan uteslutet med kreditkort på nätet. Bekvämt, enkelt och man har alltid underlagen för bokföringen på sin mail. Om jag ägde/drev/jobba ett webbhotell skulle jag besöka webhostingtalk . com för att kolla in de amerikanska webbhotellen. Som sagt, de ligger några år framför de svenska. Men allt det jag pratar om finns redan mjukvara klar för att köra igång, kostar några dollar men är man seriös är detta växelpengar. |
||
![]() |
![]() |
|
|