FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
4 av 6 efterfrågade tjänster vet jag finns hos iallafall ett svenskt webbhotell. Mao. är det bara två saker kvar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Förresten vart jag just kund till proinet, endast för att de kör cpanel! Dags att leta ett annat webbhotell med ensim :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
Jag kan hålla med om Johans 6 punkter men en sak har jag annan åsikt. Jag tror att det vore ett stort plus att utveckla nått eget som t.ex. Loopia (men mycket bättre). Istället för att klippa ihop 5 "gratis" script från olika utvecklare som troligen har dåligt stöd för åäö och olika funktionallitet tycker jag det vore bra med nått:
* enkelt * enheltigt * stöd fullt ut för åäö * bra och stabil DNS-hantering med stöd för alla stora toppdomäner * anpassat för svenska betalningsmodeller t.ex. månadsfakturering. * direktregistrering/direktaktivering. Kör hårt grabbar... Och JAG tror att om nått webbhotell kommer erbjuda detta så har han/hon alla möjligheter att bli stor på svenska marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag såg just 2 kontrollpaneler som hade stöd för öåä! Utveckla eget tror jag inte på för fem öre, få har råd och det skulle ta tid innan något händer. Då är det bättre att köpa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Gratis eller 100$ - same shit different name... nu är jag inte alls insatt i vad det finns för script men alla gånger jag har letat efter script har jag aldrig hittat nått som ens varit i närheten all den funktionalitet jag sökt. Jag är helt övertygad om att det inte går hitta nått script som ens till 50% uppfyller som ställda kraven, men om nån hittar nått så sparar han säkert massa tid och pengar på utveckling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite OT kanske men varför måste det vara svenskt?, om det är indier som jobbar på sidan så är förmodligen inte heller sidan svensk.
http://www.royaltyhosting.com $3.29 per månad. Instant aktivering och rekommenderas av flertalet SEO-proffs som jag har frågat om hostning. Har ett antal sidor där och det är alldeles utmärkt. Har dock inte läst hela tråden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Johan,
Jo, sant. Därför jag skrev: "om det är indier som jobbar på sidan så är förmodligen inte heller sidan svensk." Jag antog att du menade en engelsk sida. Ja, annars håller jag med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Nu blir det lite skildnad om man snackar Webbhotell paket att kunna koppla flera domäner till eller en ren domäntjänst.
Oftast blir det helt skilda system för hantera det, annars får man modifera och skriva egen moduler till kontrollpanelen man kör för shared hosting. Vad skulle vara bra pris att ta för en domäntjänst då? Problemet är inte att lansera någon utan efterfrågan i större mängd och inte pga att man säljer domäner för underpris. Ska man börja med erbjuda kortbetalning så bör man hitte en leverantör som även kan ta hand om faktureringen samtidigt så man slipper köra 2 olika hantering/system för det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|