Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

En till känga till svenska webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-25, 15:42 #11
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Har hört både 1, 2 och 3 webbhotell arbetar på liknande tjänster, endel har det iofs som försvarstal snarare än en reell kommande tjänst, tiden lär visa.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 15:43 #12
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Decibel@Mar 25 2006, 16:30
Intressant diskussion, kan du, Johan H vara mer specifik vad du anser saknas på svenska marknaden som finns i usa, mer i detalj, personligen kan jag inte komma på mer än 1-2 saker.
Detta är självklart vad jag anser bör finnas och det finns självklart andra som har egna krav.

1. Liveregistrering (bland det viktigaste, oavsett tid per dygn ska man få sitt konto direkt)

2. Kontrollpanel (finns massa att köpa där ute som har fler funktioner än kina har invånare)

3. Hantering av domäner (när går mitt domännamn ut? visa PR kanske? DNS hantering? MÖJLIGHET TILL ATT LISTA ALLA ENS DOMÄNER i en lång lista!!

4. Liveperson-chat (jag hatar att ringa å vänta å vänta, varken webbhotellet eller jag tjänar på det)

Sen vill jag gärna ta upp 2 saker som är lite mer avancerat och skulle säkert klassas som onödigt enligt flera.

5. Uptime-script per server (exempel här http://www. site5 .com/support/uptime.php )

6. Forum (endast för kunder)

Många reagerar säkert på punkt 6, jag tycker dock det är bra at man kan kommunicera med andra kunder inom samma hotell. Många av er dömmer säkert ut detta, men det är vanligt i USA och fungerar
( http://forums. hostrocket .com/ ).

Om det fungerar där fungerar det här, behöver ju inte heller vara något avancerat, kan vara något enkelt.
Bara för att ställa enkla och snabba frågor. Vad vinner webbhotellen på det ?
De slipper förhoppningsvis få samma fråga, frågad 2 gånger och kan kommunicera med sina kunder lätt å enkelt.

Jag reserverar mig för eventuella ändring å saker jag glömt B)
Copyright by JH 2006
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 15:45 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Ang domän tjänst så har man planerad på lansera en med det du efterfrågar. Men det som kommer ivägen är ingent vinst.

Det man säljer ut domänerna för ger mer eller mindre 0 vinst, så att bygga upp en bra tjänst för just det känns dåligt. Har redan så sätt demo utveckling just för registera domäner live och för hantera whois/dns. Sedan just .SE finns det inte så mycket man kan hantera mer än dns zone.

Problemet är nog att det säker finns sådana som kan tänka sig lansera det fast kunden vill inte betala för det, isåfall lär det börjas klaga att domänerna man säljer är dyra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 15:45 #14
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Intressant diskussion, kan du, Johan H vara mer specifik vad du anser saknas på svenska marknaden som finns i usa, mer i detalj, personligen kan jag inte komma på mer än 1-2 saker.
Detta är självklart vad jag anser bör finnas och det finns självklart andra som har egna krav.

<lista>

Jag reserverar mig för eventuella ändring å saker jag glömt B)
Copyright by JH 2006
Härligt, tyckte väl att jag bara kom fram till 1-2 saker
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 15:49 #15
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 25 2006, 16:45
Ang domän tjänst så har man planerad på lansera en med det du efterfrågar. Men det som kommer ivägen är ingent vinst.

Det man säljer ut domänerna för ger mer eller mindre 0 vinst, så att bygga upp en bra tjänst för just det känns dåligt. Har redan så sätt demo utveckling just för registera domäner live och för hantera whois/dns. Sedan just .SE finns det inte så mycket man kan hantera mer än dns zone.

Problemet är nog att det säker finns sådana som kan tänka sig lansera det fast kunden vill inte betala för det, isåfall lär det börjas klaga att domänerna man säljer är dyra.
Syserror, vi har nästan aldrig kommit överens och vi gör det inte i detta inlägg heller.

Om någon inför en sådan tjänst som jag snackar om för domäner kan jag faktiskt
BETALA för det. Jag kan tänka mig betala lika mycket som ett webbhotell kostar per månad.
Men om jag ska betala för det, så må gudarna skydda dig om dina DNSer går ner, då blir det
buss/tåg hem tilll dig (nej jag har inte körkort)

Sen för det andra, hur mycket tror du Loopia tjänat på sin parkering av domäner?
Jag skulle tippa på att de fått flera tusen hits av mig, så vinsten ligger i att de får gratis kunder
av de som har sin DNS tjänst där. Det kan du ju tänka på.

Jag snackar som sagt inte att regga domäner för underpris, jag snackar om hanteringen
av domäner.
Oläst 2006-03-25, 15:52 #16
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 25 2006, 15:45

Annars kan man ju göra en loopia, erbjuda det utan att tjäna pengar på det för att man kommer 100% tjäna på det i längden, jag har själv skaffat ett webbhotells-konto hos loopia bara för att jag så många domäner där för att enkelt ta hand om mail + alla svenssons som ringer och frågar om webbhotell skickar jag vidare till loopia.

Jag själv skulle lätt betala för att kunna ha alla domäner på samma ställe med tydlig koll när dom förfaller & enkelt kunna peka om dom, stöd för mail osv om jag visste att det fungerade BRA!.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 16:08 #17
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Jag tycker visserligen också om statistik-script är viktigt för shared hosting.
Jag tror att man många gånger skulle få svar varför ens sida går "segt" att ladda om sådant script existerade och var tillgänglig.
Oläst 2006-03-25, 16:21 #18
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Originally posted by Johan H@Mar 25 2006, 17:08
Jag tror att man många gånger skulle få svar varför ens sida går "segt" att ladda om sådant script existerade och var tillgänglig.
Du menar hur mycket minne/bandbredd/cpu/disk som används?
Inte hur många besökare du hade igår kl 14.34.22?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 16:22 #19
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av najk
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Du menar hur mycket minne/bandbredd/cpu/disk som används?
Inte hur många besökare du hade igår kl 14.34.22?
Precis, som jag skrev tidigare och gav länk till.
Här kan man se det;

http://florida. websitepulse. net/uptime/J5678I9161.html
Oläst 2006-03-25, 16:43 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det här med tilläggstjänster är intressant.
Det är mest hur det upplevs.

Om ett webbkonto kostar säg 100 kr och databasen kostar 50 kr och tjänst a kostar 10 kr, tjänst b kostar 20 kr och tjänst c kostar 30 kr så går det givetvis att paketera ihop allt till en tjänst som kostar 200 kr. Men är det ett bra alternativ?

Vi har mysql som tilläggstjänst och majoriteten av våra kunder använder inte detta.
Personligen tycker jag inte att övriga kunder ska behöva betala för det.

Frågan är om det som efterfrågas inte är lite enklare paketering. Efterfrågar du att allt ska ingå eller vill du ha färdiga paket där det du behöver ingår? Det är skillnad.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017