FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har hört både 1, 2 och 3 webbhotell arbetar på liknande tjänster, endel har det iofs som försvarstal snarare än en reell kommande tjänst, tiden lär visa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
1. Liveregistrering (bland det viktigaste, oavsett tid per dygn ska man få sitt konto direkt) 2. Kontrollpanel (finns massa att köpa där ute som har fler funktioner än kina har invånare) 3. Hantering av domäner (när går mitt domännamn ut? visa PR kanske? DNS hantering? MÖJLIGHET TILL ATT LISTA ALLA ENS DOMÄNER i en lång lista!! 4. Liveperson-chat (jag hatar att ringa å vänta å vänta, varken webbhotellet eller jag tjänar på det) Sen vill jag gärna ta upp 2 saker som är lite mer avancerat och skulle säkert klassas som onödigt enligt flera. 5. Uptime-script per server (exempel här http://www. site5 .com/support/uptime.php ) 6. Forum (endast för kunder) Många reagerar säkert på punkt 6, jag tycker dock det är bra at man kan kommunicera med andra kunder inom samma hotell. Många av er dömmer säkert ut detta, men det är vanligt i USA och fungerar ( http://forums. hostrocket .com/ ). Om det fungerar där fungerar det här, behöver ju inte heller vara något avancerat, kan vara något enkelt. Bara för att ställa enkla och snabba frågor. Vad vinner webbhotellen på det ? De slipper förhoppningsvis få samma fråga, frågad 2 gånger och kan kommunicera med sina kunder lätt å enkelt. Jag reserverar mig för eventuella ändring å saker jag glömt B) Copyright by JH 2006 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Ang domän tjänst så har man planerad på lansera en med det du efterfrågar. Men det som kommer ivägen är ingent vinst.
Det man säljer ut domänerna för ger mer eller mindre 0 vinst, så att bygga upp en bra tjänst för just det känns dåligt. Har redan så sätt demo utveckling just för registera domäner live och för hantera whois/dns. Sedan just .SE finns det inte så mycket man kan hantera mer än dns zone. Problemet är nog att det säker finns sådana som kan tänka sig lansera det fast kunden vill inte betala för det, isåfall lär det börjas klaga att domänerna man säljer är dyra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om någon inför en sådan tjänst som jag snackar om för domäner kan jag faktiskt BETALA för det. Jag kan tänka mig betala lika mycket som ett webbhotell kostar per månad. Men om jag ska betala för det, så må gudarna skydda dig om dina DNSer går ner, då blir det buss/tåg hem tilll dig (nej jag har inte körkort) ![]() Sen för det andra, hur mycket tror du Loopia tjänat på sin parkering av domäner? Jag skulle tippa på att de fått flera tusen hits av mig, så vinsten ligger i att de får gratis kunder av de som har sin DNS tjänst där. Det kan du ju tänka på. Jag snackar som sagt inte att regga domäner för underpris, jag snackar om hanteringen av domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag själv skulle lätt betala för att kunna ha alla domäner på samma ställe med tydlig koll när dom förfaller & enkelt kunna peka om dom, stöd för mail osv om jag visste att det fungerade BRA!. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker visserligen också om statistik-script är viktigt för shared hosting.
Jag tror att man många gånger skulle få svar varför ens sida går "segt" att ladda om sådant script existerade och var tillgänglig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Inte hur många besökare du hade igår kl 14.34.22? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Här kan man se det; http://florida. websitepulse. net/uptime/J5678I9161.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här med tilläggstjänster är intressant.
Det är mest hur det upplevs. Om ett webbkonto kostar säg 100 kr och databasen kostar 50 kr och tjänst a kostar 10 kr, tjänst b kostar 20 kr och tjänst c kostar 30 kr så går det givetvis att paketera ihop allt till en tjänst som kostar 200 kr. Men är det ett bra alternativ? Vi har mysql som tilläggstjänst och majoriteten av våra kunder använder inte detta. Personligen tycker jag inte att övriga kunder ska behöva betala för det. Frågan är om det som efterfrågas inte är lite enklare paketering. Efterfrågar du att allt ska ingå eller vill du ha färdiga paket där det du behöver ingår? Det är skillnad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|