FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om man har CSS fil kopplat till ett dokument, men vill att en del av det dokumentet inte tar information från CSS filen, hur gör man då?
Vill alltså att en del av en sida inte ska se ut som enligt css. /David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Formaterar den delen av dokumentet som du vill ha det med CSS...
CSS gäller för ett helt dokument, punkt slut (ja, så brutalt är det) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm, du kan definiera en yta på sidan som du utesluter (eller snarare ger andra parameterar) från CSS-filen. Eller tvärtom du talar om i CSS-filen vad det är som skall formateras på dokumentet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
men probleme tär just det att på sidan har jag bestämt utseende på länkar som jag vill ha så. Nu vill jag att en viss länk ser ut på ett annat sätt, men det hjälper inte att skapa en ny class för det, krävs då att jag även sätten en class på alla andra länkar å det vill jag inte då det e säkert några tusen å ändra i...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför går det inte att sätta endast den i länken i en egen klass?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
fungerade inte då jag testade, den första länken i css filen är bara A{ osv... Satte en class A.too { på den länken jag vill se anorlunda ut, men det såt ut som A ändå
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu skall vi se om jag är rätt på det om du sätter klassen där länken finns som ex i CSSn
#.lank_annan {position: A:LINK { och på sidan <div class="lank_annan" Eller är jag ute och surrar i det blå nu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
i css sätter jag så:
A:LINK { A.ny:LINK { osv Och på den länken jag vill ändra så att den inte ser ut som hela sidan, sätter jag class="A.ny" men det fungerar inte, den ser ut som allt annat på sudan ändå |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jajamen inte fungerade det där heller märkte jag nu
![]() Vi får lära oss lite mer om det här Davve, för visst tusan skall det gå på ett enkelt sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har för mig att du ska sätta id="ny" till länken för att det ska fungera.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|