FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Såhär der det ut först:
#bakg2 { width: 800px; height: auto; margin: auto; background-image:url(mitten.gif); layer-background-image:url(mitten.gif); } Vidare har jag lagt två css boxar med innehåll, de ligger bredvid varandra... #vanster { width: 200px; height: auto; position: relative; left: 40px; top: 0px; margin-right: 20px; } #hoger { width: 530px; height: auto; position: relative; top: 0px; float:right; } Jag har utelämnat menyer o grejer nu men det är ju såhär det ser ut i huvudsak. Varför kan jag inte lägga en till css box nedanför #hoger utan att #vanster flyttas ner ett steg för varje rad i den? Finns det något bättre sätt att fixa det? Whats wrong? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Testa att sätta float:left på din #vanster
Testa sedan att sätta clear:both; på din nya box som du lade till Givetvis ska du wrappa in de boxar du anser behöva det. Man får se CSS som ett upp-och-nervänt tetris, alla block strävar efter att lägga sig uppåt och till vänster. Om du inte lägger en wrapper runt exempelvis din #vanster och din #hoger så finns ingen "ram" sin hindrar andra boxar nedanför från att hoppa upp och jäklas... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Robert, mycket bra förklarat, försöker själv komma in i CSS-logiken, och har kommit en liten bit på väg, men det där hjälper faktiskt en nybörjare som mig =)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|