Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

fakturor som inte betalas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-20, 08:18 #21
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Ledsen nicce men nu sitter du på gammal info. Vi på Kreditor arbetar löpande med att förbättra kreditmallarna och det upplägget du talar om är inte längre aktuellt.

Idag tittar vi på inkomst också och väger in den informationen i bedömningen. Tex så finns det folk med betalningsanmärkningar som får handla via oss eftersom de klarar en del andra kriterier.

Det hela är dock också en avvägningsfråga, samtidigt som vi önskar förfina kreditprocessen så att vi kan acceptera så många köp som möjligt så är det också viktigt att det är relativt lättfattligt för kunden, att det finns några enkla regler utifrån vilka kunden kan anta att man får kredit eller inte.

I slutändan har dock våran devis varit att bli bäst på att acceptera så många köp som möjligt, det är vad jag långsiktigt tror kommer skilja agnarna från vetet i vår bransch.
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-20, 09:35 #22
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Å andra sidan kan god inkomst och betalningsanmärkningar betyda att personen skiter i att betala fakturor när han känner för det och är fortfarande en risk.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-20, 09:48 #23
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by SweCat@Mar 19 2006, 12:00

Vet inte om det i just djurbranschen är vanligt med människor med mycket betalningsanmärkningar men jag tror det. När jag kikade första månaden så blev i alla fall jag häpen. ca 10-15% blir nekade hos oss pga betalningsanmärkningar, och har verkligen 10 % av svenska folket så dålig kreditvärdighet? Jag vet inte, men kanske någon annan vet?
Det är fler än vad man tror som har anmärkningar (med andra ord en hel del kunder man stänger ut om man enbart har fakturabetalning med krav på inga anmärkningar):

"I gruppen "kreditaktiva" - cirka 4,5 miljoner personer enligt UC:s definition - har 7 procent av kvinnorna och 10 procent av männen en betalningsanmärkning."

"Vanligt är också att den som fått en betalningsanmärkning snabbt drar på sig fler. Bland dem som har minst en anmärkning ligger snittet på 12 betalningsanmärkningar per person."

Källa

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017