Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sluta tanka hem musik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-16, 01:06 #21
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by serial@Mar 15 2006, 23:58
Artister som har något bra att erbjuda har nog även mer köpsugna lyssnare, för den som producerar låtar som håller hårt i en månad och sedan är man spysjuk på låten har nog svårt att få en lojal (köpstark) publik. Jag köper musik från de grupper jag verkligen gillar, de som är äkta och som inte är inslagna sälj-sälj-förpackning. Deras låtar laddar jag ner och lyssnar på dem 3-5 gånger för att mätta hjärnan med.

Är det stöld, ja det är det och jag är skyldig. Men produkten är inte prissatt efter dess kvalitet, det vill säga att om jag betalar 300 000kr för en byrå gjord av den bästa hantverkaren så vet jag att svett och tårar är nerlagda och framförallt själ. Medan petter´s verk är en byrå som är tillverkad av IKEA, enbart för att sälja så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Ok, nu har jag skrivit såpass så jag inte vet vad jag har skrivit, och jag tänker inte kolla igenom det för då måste jag nog ändra på en massa och sen ångrar jag mig och tar bort det. Nej, jag ska nog gå och lägga mig nu tror jag. GOD NATT
Citat:
Artister som har något bra att erbjuda har nog även mer köpsugna lyssnare, för den som producerar låtar som håller hårt i en månad och sedan är man spysjuk på låten har nog svårt att få en lojal (köpstark) publik.
Alla har ju olika smaker så alla artister har något att erbjuda, beror ju på vem du frågar.
Jag skulle inte direkt köpa Jessica Simpson´s CD (eller lyssna på den för övrigt) men uppenbarligen finns det de som uppskattar hennes musik.

Citat:
Jag köper musik från de grupper jag verkligen gillar, de som är äkta och som inte är inslagna sälj-sälj-förpackning. Deras låtar laddar jag ner och lyssnar på dem 3-5 gånger för att mätta hjärnan med.
Som sagt, det är din egen åsikt. Artister du snackar "skit" om säljer i miljoner exemplar.
Mariah Carey sålde det mest sålda albumet i USA 2005, hon är en sådan artist du snackar om.
Vinnande koncept, heh.

Citat:
Är det stöld, ja det är det och jag är skyldig.
Bra att du vet att du är en snyltare/tjuv och erkänner det. Lite respekt iaf.

Citat:
Men produkten är inte prissatt efter dess kvalitet
Dess kvalite beror på vem du frågar, folk gillar olika musikstilar och låtar.
Det är mer som en tavla, vissa tycker tavlan är jättevacker och fin andra tycker det
är den fulaste de sett. Det erkänner du ju själv i ditt inlägg.

Citat:
det vill säga att om jag betalar 300 000kr för en byrå gjord av den bästa hantverkaren så vet jag att svett och tårar är nerlagda och framförallt själ. Medan petter´s verk är en byrå som är tillverkad av IKEA, enbart för att sälja så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.
*stor gäsp* återkom med en korrekt jämförelse tack
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017