FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När ska vissa artister fatta att det går att marknadsföra sig genom att lägga ut sin musik gratis? En del "musikartister" gör sin skitmusik enbart på att tjäna pengar. Andra, mer seriösa, skiter i att folk laddar ned och drar in pengar genom konserter och försäljning av DVD-skivor, T-shirts med mera.
Det värsta är att samtidigt som musikbranschen klagar på att folk laddar ned så höjer de priserna...!?? Rimligtvis borde de sänka priserna för att "öka" efterfrågan men icke... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Men om man inte tankar ner någon musik? Fildelning är ju inte bara musik.
idiosi förstör världen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag tycker också att det e riktigt illa att stjäla någon annans musik, speciellt de som inte ens får dåligt samvete när de bara tankar hem musik folk som ägnat svett å tårar (och säkert en del pengar för vissa artister) att producera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men "kända" artister behöver inte marknadsföra sig på det sättet för att sälja.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Skildnaden är att du inte kan välja bort att inte betala för radio/tv, och nu när du ändå måste betala för det så tycker jag att man lika väl ska kunna få ladda hem låten än lika väl lyssna på den på radio. Och om han cd säljer dåligt beror knappast på att så många laddar hem hans musik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dessutom så avses teknisk utrustning som är avsedd för att... En dator utan TV-kort (eller vad det nu heter) är inte avsedd att ta emot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Klart du kan välja bort det, jag betalar inte. Skillnaden är ju att du inte kan bestämma vad radion ska spela, det kan du om du laddar hem. Sen för övrigt kan du inte heller argumentera för att det ska vara "okej" att ladda hem bara för att TV-licensen existerar. Det är ett politiskt beslut, tyvärr är det många som tycker detta beslut är rena skojeriet (på SVT ser man ofta detta program är sponsrat av.. = reklam). Jag tror visserligen han skulle sälja fler skivor om ingen kunde ladda hem hans musik. Även om det bara är 1 ex mer så är det fortfarande per definition MER :P |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Artister som har något bra att erbjuda har nog även mer köpsugna lyssnare, för den som producerar låtar som håller hårt i en månad och sedan är man spysjuk på låten har nog svårt att få en lojal (köpstark) publik. Jag köper musik från de grupper jag verkligen gillar, de som är äkta och som inte är inslagna sälj-sälj-förpackning. Deras låtar laddar jag ner och lyssnar på dem 3-5 gånger för att mätta hjärnan med.
Är det stöld, ja det är det och jag är skyldig. Men produkten är inte prissatt efter dess kvalitet, det vill säga att om jag betalar 300 000kr för en byrå gjord av den bästa hantverkaren så vet jag att svett och tårar är nerlagda och framförallt själ. Medan petter´s verk är en byrå som är tillverkad av IKEA, enbart för att sälja så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Ok, nu har jag skrivit såpass så jag inte vet vad jag har skrivit, och jag tänker inte kolla igenom det för då måste jag nog ändra på en massa och sen ångrar jag mig och tar bort det. Nej, jag ska nog gå och lägga mig nu tror jag. GOD NATT |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|