Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sluta tanka hem musik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-03, 15:54 #11
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindels avatar

När ska vissa artister fatta att det går att marknadsföra sig genom att lägga ut sin musik gratis? En del "musikartister" gör sin skitmusik enbart på att tjäna pengar. Andra, mer seriösa, skiter i att folk laddar ned och drar in pengar genom konserter och försäljning av DVD-skivor, T-shirts med mera.

Det värsta är att samtidigt som musikbranschen klagar på att folk laddar ned så höjer de priserna...!?? Rimligtvis borde de sänka priserna för att "öka" efterfrågan men icke...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 16:16 #12
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Men om man inte tankar ner någon musik? Fildelning är ju inte bara musik.

idiosi förstör världen
terlag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 16:31 #13
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

jag tycker också att det e riktigt illa att stjäla någon annans musik, speciellt de som inte ens får dåligt samvete när de bara tankar hem musik folk som ägnat svett å tårar (och säkert en del pengar för vissa artister) att producera.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 16:39 #14
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Spindel@Mar 3 2006, 16:54
När ska vissa artister fatta att det går att marknadsföra sig genom att lägga ut sin musik gratis? En del "musikartister" gör sin skitmusik enbart på att tjäna pengar. Andra, mer seriösa, skiter i att folk laddar ned och drar in pengar genom konserter och försäljning av DVD-skivor, T-shirts med mera.

Det värsta är att samtidigt som musikbranschen klagar på att folk laddar ned så höjer de priserna...!?? Rimligtvis borde de sänka priserna för att "öka" efterfrågan men icke...
Det fattar nog redan MÅNGA.
Men "kända" artister behöver inte marknadsföra sig på det sättet för att sälja....
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 16:46 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Tycker han att man även ska förbjuda radio? För att dom spelar upp hans skit musik och skrämmer folk att inte köpa det?
Än en gång patrik, om du drog korrekta jämförelser så skulle man kanske finna lite respekt för dig.
Vart ser du likheten mellan att kunna ladda ner vilken låt som helst och lyssna på de när du vill med radio som för övrigt betalar för den musik de spelar?
Det skulle vara kul och intressant att läsa ett svar på detta inlägg.
Jag går och hämtar popcorn.

Skildnaden är att du inte kan välja bort att inte betala för radio/tv, och nu när du ändå måste betala för det så tycker jag att man lika väl ska kunna få ladda hem låten än lika väl lyssna på den på radio.

Och om han cd säljer dåligt beror knappast på att så många laddar hem hans musik
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 16:57 #16
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 3 2006, 17:46

Skildnaden är att du inte kan välja bort att inte betala för radio/tv
Klart att du kan, du behöver ju inte köpa någon tv :-)
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 17:27 #17
Spindels avatar

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av magic
Citat:
Skildnaden är att du inte kan välja bort att inte betala för radio/tv

Klart att du kan, du behöver ju inte köpa någon tv :-)
Har för mig att de har infört/ska införa så att du måste betala även om du bara har en dator.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 17:45 #18
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
"en sådan teknisk utrustning som är avsedd för att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV-program även om utrustningen också kan användas för annat ändamål".
Enligt nytt förslag länk till svt. Förslaget är överlämnat till Lagrådet för bedömning och skall enligt förslaget gälla från den 1/1-2007. Men det är många turer dit.
Dessutom så avses teknisk utrustning som är avsedd för att...
En dator utan TV-kort (eller vad det nu heter) är inte avsedd att ta emot.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-03, 17:48 #19
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Citat:
Originally posted by -Johan H@Mar 3 2006, 14:04
Citat:
Tycker han att man även ska förbjuda radio? För att dom spelar upp hans skit musik och skrämmer folk att inte köpa det?
Än en gång patrik, om du drog korrekta jämförelser så skulle man kanske finna lite respekt för dig.
Vart ser du likheten mellan att kunna ladda ner vilken låt som helst och lyssna på de när du vill med radio som för övrigt betalar för den musik de spelar?
Det skulle vara kul och intressant att läsa ett svar på detta inlägg.
Jag går och hämtar popcorn.

Skildnaden är att du inte kan välja bort att inte betala för radio/tv, och nu när du ändå måste betala för det så tycker jag att man lika väl ska kunna få ladda hem låten än lika väl lyssna på den på radio.

Och om han cd säljer dåligt beror knappast på att så många laddar hem hans musik
Citat:

Klart du kan välja bort det, jag betalar inte.
Skillnaden är ju att du inte kan bestämma vad radion ska spela, det kan du om du laddar hem.
Sen för övrigt kan du inte heller argumentera för att det ska vara "okej" att ladda hem bara för
att TV-licensen existerar. Det är ett politiskt beslut, tyvärr är det många som tycker detta beslut är
rena skojeriet (på SVT ser man ofta detta program är sponsrat av.. = reklam).

Jag tror visserligen han skulle sälja fler skivor om ingen kunde ladda hem hans musik.
Även om det bara är 1 ex mer så är det fortfarande per definition MER :P
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 22:58 #20
serial serial är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
serial serial är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Artister som har något bra att erbjuda har nog även mer köpsugna lyssnare, för den som producerar låtar som håller hårt i en månad och sedan är man spysjuk på låten har nog svårt att få en lojal (köpstark) publik. Jag köper musik från de grupper jag verkligen gillar, de som är äkta och som inte är inslagna sälj-sälj-förpackning. Deras låtar laddar jag ner och lyssnar på dem 3-5 gånger för att mätta hjärnan med.

Är det stöld, ja det är det och jag är skyldig. Men produkten är inte prissatt efter dess kvalitet, det vill säga att om jag betalar 300 000kr för en byrå gjord av den bästa hantverkaren så vet jag att svett och tårar är nerlagda och framförallt själ. Medan petter´s verk är en byrå som är tillverkad av IKEA, enbart för att sälja så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Ok, nu har jag skrivit såpass så jag inte vet vad jag har skrivit, och jag tänker inte kolla igenom det för då måste jag nog ändra på en massa och sen ångrar jag mig och tar bort det. Nej, jag ska nog gå och lägga mig nu tror jag. GOD NATT
serial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017