FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Om jag absolut måste ha frames på en sida, hur löser jag det då bäst ur sökmotorhänseende? Är det en bra idé att göra en optimerad startsida med en redirect efter 5 sekunder eller finns det bättre sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du nu MÅSTE ha frames (tror nog inte att någon måste, men rent hypotetiskt) så är det bästa fortfarande att optimera varje sida för sig. Inga automatiska redirects.
Sedan skulle jag med javascript, på varje enskild sida, detektera om sidan befinner sig i framesset eller ej. Om inte skulle jag presentera en länk som "ramar in" sidan igen. Om du har stöd för php eller asp kan du göra en framessida som dynamiskt sätter vilka sidor som ska visas i framesset. I annat fall får man förlita sig på javascript. På detta sätt kan du optimera hela webbplatsen, istället för enbart en startsida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag märkte nyligen att noframes innehållet påverkar ruskigt mkt. Jag gjorde en ändring på en av våra sidor där jag la till ett genomarbetat noframes innehåll. Vips så klättrade vi från sidan 4 till plats 2 på vårt viktigaste sökord.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att MSN, Yahoo gillar <noframes> är allmänt vedertaget, men hur google ställer sig i frågan är mera osäkert, annat än att de indexerar texten i taggen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hellst iframe med...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kod:
<noframes> <h1>Företaget</h1> <h2>Tagline</h2> <h3>Område 1</h3> <p>Text om område 1....</p> <ul> <li>Punkter om område 1</li> </ul> <h3>Område 2</h3> osv... </noframes> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en sida med frames. Jag har nu fått höra alla argument om varför man inte ska ha just frames. Det absolut största nackdelen som jag ser det, med att inte ha frames, är vad gäller uppdaterandet av fasta objekt, t.ex. meny. Alltså, varje gång man behöver uppdatera en liten grej måste man gå runt i alla filer och ändra den lilla grejen.
Finns det nån lösning för det här problemet om man väljer att inte använda frames? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|