FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hi!
Jag undrar vad bankerna tar för inlösen av utländska checkar tex. från Google Adsense, Macromedia, Xara och andra företag där man kan vara affiliate? tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade problem med det här, jag fick inte ens lösa in mina......... Men efter lite tjat, så kontrollerade dom min privatekonomi och sa att jag såg ut att vara ärlig och att jag hade pengar(om checken inte fungerade). så då gick det. Men nu har jag bytt så jag får mina pengar via Paypal
Priset är olika beroende på bank och vilket land den kommer från (EU eller ej.) P.S. Nu vet ni att jag har pengar...... det viste jag inte själv. ![]() // Erik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det brukar krångl med utländska checkar... försök få betalt på andra sätt ... Man har ju tom hört om skräckscenario där banken tog betalt 700kr på en check på 1500kr... hutlöst!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du skaffar dig en god bankkontakt kan du komma undan med runt 100 kr
per check i bästa fall. Men det kan ta lite tid att nå dit om du inte redan har en etablerad bankkontakt. Möjlighet finns också att skaffa konto och en box i exempelvis US. Det blir mycket billigare per check men lönar sig ändå bara om du får ganska många checkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min personliga erfarenhet är att banken tar mellan 75 och 150 kronor vid inlösen, i kombination med taskig växelkurs. Det ska dock tilläggas att jag bara löst in Bank of America-checkar och använder mig av FSB där jag redan är kund.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
För mig har det aldrig varit problem oavsett vem som har ställt ut checken. Har för mig SEB tar 100 spänn för en amerikansk check. Mina checkar är iofs oftast på minst $1500. Vet inte om det kan vara problem med mindre summor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
oavsett checkbelopp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att tillägga är att bankerna HATAR att ta emot utländska checkar, vilket gör att det kan vara lite svårt att få dem inlösta ibland... Men som tidigare sagt, det gället att göra sitt ansikte känt hos banken.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
del(Swedbank) tar emot checkar, sätter in pengar på vårt amerikanska konto och skickar oss i stort sett dagliga rapporter. Jag minns inte exakt de fasta kostnaderna för att komma igång men har för mig att vi betalar $3 per inlöst check numera. Hör efter med din bank. De borde kunna ordna det och veta mer exakt vad det kostar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||