FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men varje månad så ber jag Google hålla pengarna så at när jag väl får cheken blir avgiften mindre (i relation till checkens värde). Nedan är informationen jag fick från google: --------------------------------------------------------- If you would like to request a hold on your payment for a particular month, please email us at [email protected] with your request before the 5th of the following month. For example, to have your payment held for January earnings, please email us before February 5th. Unfortunately, we're unable to accept requests for indefinite holds, or for holds until specific balances have been reached. ---------------------------------------------------------- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att om man är förmånskund så kostar det bara typ 80
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såhär står det på min prislista för NORDEA:
Kod:
Övriga förmåner Check, per styck Förmånskunder 10 kr Ordinarie 15 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men det är väll inte utlänska, eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Står inget om utlänska... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Nordea har alltid tagit 900kr av mig. Här är länken till deras avgiter för utlandsaffärer
Nordea Hur som helst så skall jag byta bank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar skicka checken till postgirot utland.
Man gör två parallella streck över checken på framsidan (vilket betyder att pengarna ej går att ta ut i kassa längre), sen skriver man på baksidan "Gottskrives: PG ........" och skickar den till Postgirots utlandsavdelning så sätter de in pengarna direkt på postgirokontot (med regressrätt). Detta kostar 85 kr om jag inte minns fel, framför allt slipper man hålla på argumentera med kassapersonal för att få lösa in checken. Dock måste det stå samma namn på checken som innehavaren av postgirokontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hanterar ej checkar men blev tvungen att lösa in några för ca 2 år sedan. Knallade sonika fram till kassan i FSB och det skulle kosta 500kr stycket (vilket i det fallet skulle bli en förlust). Hade jag däremot, enligt dem, varit "känd" av banken så hade det blivit billigare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|