FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det bara jag som har problem av att Fl-net skickar massa mail om nya hemsidor? Senast var ett mail om "Ny sajt bara för dig öppnar idag!". Jaha? De kan väl ge f-n i att starta massa hemsidor för mig, jag skapar hellre mina egna
![]() Lite seriöst nu... Går det att anmäla dem på något sätt? Hjälper tydligen inte att avsäga sig från mailen och Gmail släpper igenom mail från dem trots att jag väljer det som Spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Inte sett något på ett tag nu men tidigare fick jag liknande shit.
Liknade lite spam då de skickade dubletter och dylikt. Har för mig boogieman praktiserat där, han kanske har något att berätta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe, där fick du mig Mattias.
Ska inte avslöja några smutsiga hemligheter men jag hade praktik där 3-6 månader och gick frivilligt efter en vecka så kan man ju gissa lite i alla fall. (Observera att detta var ett tag sen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Om mailen skickas till ditt företag så kan du nog inte anmäla dom för nånting. Däremot ifall du får breven till en privat adress eller enskild firma så borde det gå bra att anmäla dom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag ringde upp FL-Net i samband med att någon idiot sålde min email utan att nämna det i sitt avtal. Nu bar jag bombsäker på att det var denna person eftersom jag registrerade mig med en specifik e-post på denna sidan.
Men men... Efter blivit vidareskickad 10-tal gånger så fick jag tala med VD:n och efter 3min utskällning och idiotförklaring samt hot om polisanmälan (det var veckan efter det att lagen om spam gick igenom) från min sida så fick han plocka bort mig. Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre komplicerat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Skickar dom via random servrar eller från specefika? Isåfall borde det vara lättast blockara trafik ifrån dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och jag som använde Fl-Net som viktigt marknadsföringkanal...inte undra på att intäckterna uteblev
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
hur som helst, det var betydligt tuffare att ens bli någorlunda synlig på nätet än vad jag trodde :unsure:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|