Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blir galen på Fl-net!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-04, 21:35 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
michael2005 - "Senaste 10 inlägg". Läsvärt.

Bifogar även kopia från papperskorgen iom att en tråd är raderad.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-2-1141504508.jpg (21.9 KB, 4 visningar)
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-05, 00:56 #22
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ccato
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Det finns mängder av svartlistor att använda sig av för detta ändamål.
Svartlistor? Vad menar du då?

Jag hoppas verkligen att du inte menar RBL och SBL när du säger detta. Ett flertal av dessa drivs nämligen av trångsynta människor som anser att allt utanför USA är spammande skitnationer och de blockerar därmed en stor del av asien, mellanöstern och före detta sovjetunionen. Detta plus att de blockerar hela nätblock på grund av att den ansvariga ISPn "inte kan konfigurera sin mailserver".

Greylisting plus en bra bayesdatabas är mycket bättre (och rättvisare)

*suck*
Vi hade en spel server för ett par år sen som blev DDOS attakerad av servrar som ligger på NASAs nätverk i usa.
Tydligen så är vissa av de datorerna rätt enkla att hijacka har jag hört vilket vore rätt pinsamt från NASAs front.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-05, 02:56 #23
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -ccato@Mar 1 2006, 11:19
Citat:
Jag hoppas verkligen att du inte menar RBL och SBL när du säger detta. Ett flertal av dessa drivs nämligen av trångsynta människor som anser att allt utanför USA är spammande skitnationer och de blockerar därmed en stor del av asien, mellanöstern och före detta sovjetunionen. Detta plus att de blockerar hela nätblock på grund av att den ansvariga ISPn inte kan konfigurera sin mailserver.
*suck*

Det tycker jag är helt rätt, dom länderna borde åka bort från internet helt. Stor del av all skit kommer ifrån dom länderna.
Finns ingen koll eller säkerhet från dom ställerna, derför mycket DoS/DDoS kommer från hackade burkar/nät och massa spam från dom länderna.
Om jag skulle fått 1:- per skit i loggen som kommer från dom länderna skulle jag fan varit skit rik på någon månad.
Bra inställning. *ironi*

Jag har ett tips på hur du skipper skit i loggarna, klipp fibern.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-31, 12:29 #24
michael2005s avatar
michael2005 michael2005 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Medlem
michael2005s avatar

Citat:
Originally posted by Spindel@Jan 18 2006, 20:01
Är det bara jag som har problem av att Fl-net skickar massa mail om nya hemsidor? Senast var ett mail om "Ny sajt bara för dig öppnar idag!". Jaha? De kan väl ge f-n i att starta massa hemsidor för mig, jag skapar hellre mina egna

Lite seriöst nu... Går det att anmäla dem på något sätt? Hjälper tydligen inte att avsäga sig från mailen och Gmail släpper igenom mail från dem trots att jag väljer det som Spam.
Tjena spindeln!

Det är väldigt enkelt att ta bort sig ur FL-nets listor. I varje mail längst ner finns avpren-länk. Eller mail [email protected] så blir du borttagen i alla listor. Om du vill kan du även läggas i NIX-registret och aldrig mer kunna få mail från FL-Net
michael2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-31, 12:32 #25
michael2005s avatar
Medlem

Medlem
michael2005s avatar

Citat:
Originally posted by HSL@Mar 1 2006, 18:14
Hur många besökare det blev/blir vet jag inte än eftersom det pågår fortfarande, men inte många *suck*
Tjena Hannu!

Vad jag kan se ser din statistik utmärkt ut? Har du talat med Janne om det här?

/
Oläst 2006-03-31, 12:38 #26
michael2005s avatar
Medlem

Medlem
michael2005s avatar

Citat:
Originally posted by boogieman@Jan 18 2006, 20:50
Hehe, där fick du mig Mattias.

Ska inte avslöja några smutsiga hemligheter men jag hade praktik där 3-6 månader och gick frivilligt efter en vecka så kan man ju gissa lite i alla fall. (Observera att detta var ett tag sen).
Tjena Joacim!

Det var ett tag sen, allt väl?

Visst satt du ett par dagar hos oss utan att förta dig eller göra något färdigt och sedan fick du fast jobb på ett annat företag.

Skulle vara intressant att höra vilka "smutsiga hemligheter" du vet som du försöker antyda här?

/Michael
Oläst 2006-03-31, 13:59 #27
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av michael2005
Citat:
Ursprungligen postat av boogieman
Ska inte avslöja några smutsiga hemligheter men jag hade praktik där 3-6 månader och gick frivilligt efter en vecka så kan man ju gissa lite i alla fall. (Observera att detta var ett tag sen).
Tjena Joacim
Visst satt du ett par dagar hos oss utan att förta dig eller göra något färdigt och sedan fick du fast jobb på ett annat företag.
Skulle vara intressant att höra vilka smutsiga hemligheter du vet som du försöker antyda här?
/Michael
Menar givetvis inte att ni håller på med något olagligt eller liknande, men jag personligen vill inte, och skulle aldrig jobba med att utveckla hemsidor vars enda syfte är att få folk och bli medlammar i e-post listor som det sedan säljs dyr reklam i.

Visst är det inget fel på komersiella hemsidor men även det har en gräns.

Men att du, Michael är ett sorts geni när det gäller att göra pengar respekterar jag.

Sist men inte minst, en praktikplats ska vara en möjlighet att komma ut i arbetslivet, träffa människor med samma intresse och lära sig nya saker, inte att sitta ensam i ett rum och göra jobb på beställning.
boogieman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-31, 14:42 #28
michael2005s avatar
Medlem

Medlem
michael2005s avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -michael2005@Mar 31 2006, 12:38
Citat:
Tjena Joacim
Skulle vara intressant att höra vilka smutsiga hemligheter du vet som du försöker antyda här?
/Michael

Menar givetvis inte att ni håller på med något olagligt eller liknande, men jag personligen vill inte, och skulle aldrig jobba med att utveckla hemsidor vars enda syfte är att få folk och bli medlammar i e-post listor som det sedan säljs dyr reklam i.

Visst är det inget fel på komersiella hemsidor men även det har en gräns.

Men att du, Michael är ett sorts geni när det gäller att göra pengar respekterar jag.

Sist men inte minst, en praktikplats ska vara en möjlighet att komma ut i arbetslivet, träffa människor med samma intresse och lära sig nya saker, inte att sitta ensam i ett rum och göra jobb på beställning.

Nja, en praktikplats när man är "vuxen" är en möjlighet att få arbetslivserfarenhet som man annars har svårt att skaffa. Alltså att visa vad man går för. Fråga dem som betalar för praktiken.
Ungdomsarbetslösheten är grym idag så praktik är en lysande möjlighet.

Det är också en möjlighet att visa för det företag man är ute på hur bra man är, vilket normalt ger en möjlighet till fortsatt arbete. Dessutom får man referenser som utan praktik skulle vara omöjliga att få.
En av medlemmarna här på WT började som föresten praktikant hos oss 2001 och har fått uppdrag av oss varenda år sedan dess.

Vad gäller vår affärsidé måste jag korra en aning: Vår idé är att se till att folk får gratis content på Internet och låta annonsörer betala för det. Vi får in e-postadress därför att folk prenumererar på våra grejor eller nyttjar våra tjänster Gratis!

/Michael
Oläst 2006-03-31, 19:58 #29
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -ccato@Mar 1 2006, 11:19
Citat:
Jag hoppas verkligen att du inte menar RBL och SBL när du säger detta. Ett flertal av dessa drivs nämligen av trångsynta människor som anser att allt utanför USA är spammande skitnationer och de blockerar därmed en stor del av asien, mellanöstern och före detta sovjetunionen. Detta plus att de blockerar hela nätblock på grund av att den ansvariga ISPn inte kan konfigurera sin mailserver.
*suck*

Det tycker jag är helt rätt, dom länderna borde åka bort från internet helt. Stor del av all skit kommer ifrån dom länderna.

Finns ingen koll eller säkerhet från dom ställerna, derför mycket DoS/DDoS kommer från hackade burkar/nät och massa spam från dom länderna.

Om jag skulle fått 1:- per skit i loggen som kommer från dom länderna skulle jag fan varit skit rik på någon månad.
Ursäkta Patrik, men du anser alltså på fullt allvar att Asien och tredje världen inte skall få access till internet?

// Christopher - tror på demokrati och människors lika värde.
ccato är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-31, 21:09 #30
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Tyvärr klarar inte dom länderna av att hantera sitt nät/servrar, om du sitter några timmar så tar du lätt över stora nätverk och servrar som du kan använda för ddos.

Har aldrig haft någon vettig trafik från dom länderna utan bara ddos och hackning försök. Även IQ idioti att försöka brutforce root login, bara svär över att dom fyller loggar. Kollar man IP skiten kommer ifrån så tar du lätt över burken trafiken kommer ifrån eller annan ifrån det nätet.

Så antingen får dom vara utan nät eller så får dom fixa sina problem, är inte mer än rätt. Dom ländern skadar mer än gör nytta på internet, dom har säkert skadat miljardet totalt för olika företag pga fol kunnat använda för ddos.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017