FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
michael2005 - "Senaste 10 inlägg". Läsvärt.
Bifogar även kopia från papperskorgen iom att en tråd är raderad.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tydligen så är vissa av de datorerna rätt enkla att hijacka har jag hört vilket vore rätt pinsamt från NASAs front. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har ett tips på hur du skipper skit i loggarna, klipp fibern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det är väldigt enkelt att ta bort sig ur FL-nets listor. I varje mail längst ner finns avpren-länk. Eller mail [email protected] så blir du borttagen i alla listor. Om du vill kan du även läggas i NIX-registret och aldrig mer kunna få mail från FL-Net |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vad jag kan se ser din statistik utmärkt ut? Har du talat med Janne om det här? / ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det var ett tag sen, allt väl? Visst satt du ett par dagar hos oss utan att förta dig eller göra något färdigt och sedan fick du fast jobb på ett annat företag. Skulle vara intressant att höra vilka "smutsiga hemligheter" du vet som du försöker antyda här? /Michael |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Visst är det inget fel på komersiella hemsidor men även det har en gräns. Men att du, Michael är ett sorts geni när det gäller att göra pengar respekterar jag. Sist men inte minst, en praktikplats ska vara en möjlighet att komma ut i arbetslivet, träffa människor med samma intresse och lära sig nya saker, inte att sitta ensam i ett rum och göra jobb på beställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nja, en praktikplats när man är "vuxen" är en möjlighet att få arbetslivserfarenhet som man annars har svårt att skaffa. Alltså att visa vad man går för. Fråga dem som betalar för praktiken. Ungdomsarbetslösheten är grym idag så praktik är en lysande möjlighet. Det är också en möjlighet att visa för det företag man är ute på hur bra man är, vilket normalt ger en möjlighet till fortsatt arbete. Dessutom får man referenser som utan praktik skulle vara omöjliga att få. En av medlemmarna här på WT började som föresten praktikant hos oss 2001 och har fått uppdrag av oss varenda år sedan dess. Vad gäller vår affärsidé måste jag korra en aning: Vår idé är att se till att folk får gratis content på Internet och låta annonsörer betala för det. Vi får in e-postadress därför att folk prenumererar på våra grejor eller nyttjar våra tjänster Gratis! /Michael |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
// Christopher - tror på demokrati och människors lika värde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tyvärr klarar inte dom länderna av att hantera sitt nät/servrar, om du sitter några timmar så tar du lätt över stora nätverk och servrar som du kan använda för ddos.
Har aldrig haft någon vettig trafik från dom länderna utan bara ddos och hackning försök. Även IQ idioti att försöka brutforce root login, bara svär över att dom fyller loggar. Kollar man IP skiten kommer ifrån så tar du lätt över burken trafiken kommer ifrån eller annan ifrån det nätet. Så antingen får dom vara utan nät eller så får dom fixa sina problem, är inte mer än rätt. Dom ländern skadar mer än gör nytta på internet, dom har säkert skadat miljardet totalt för olika företag pga fol kunnat använda för ddos. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|