FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt D-Link så startar routrarna om sig själva med gämna mellanrum. I samband med en sådan omstart kan de hänga sig själva, vilket D-Link tror beror på dålig spänningsmatning till dem. De baserar den teorin på att de routrar de har fått in för service aldrig har hängt sig hos dem.
Det roliga med min trådlösa DI-624+ är att den inte hänger sig om jag har lina ansluten till den och inte heller om jag har en dator med lina och en trådlösa ansluten mot den. Om jag stänger av den dator som är ansluten med lina och bara kör trådlöst, då tar det ungefär 30 minuter sedan hänger den sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
D-link måste verkligen vara korkade, förlite spänning? Så dom menar att alla som köper deras produkter har fördålig spänning? Eller menar dom att deras adapters dom skickar med är så dåliga.
Sedan aldrig hängt sig för dom? Man får vara glad om dom testar dom ens 1 minut. Men annars är linksys bra, baseras på linux (gör iofs nästan alla liknande produkter) men deras firmware går under GPL och många av deras modeller är mer eller mindre en pc. Och finns även stora forum med med folks egna haxxade firmware och massa info om hur du ändrar i linksys produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det räcker att jag aktiverar det trådlösa i min D-Link DI624 så tar det inte länge förrän routern startar om. Detta sker 1 gång var 20min ungefär och under dessa 3-4 sekunder så blir man disconnected från IRC, Msn, Skype m.m. Nu kör jag den avaktiverad i alla fall och då fungerar den bra. Startar aldrig om. Så frågan jag ställer mig är varför en router måste starta om så ofta för att kunna köra trådlöst nätverk.
Nej nästa gång blir det en seperat router och en seperat för det trådlösa så inte problem som detta drabbar alla på nätverket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Köp aldrig D-link tack.
Jag har nyss skaffat en Linksys WRT54GS, det funkar. Man kanske vill ha den äldre versionen med mer minne om man vill köra annan firmware dock (går även med den nya men mindre program). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beror ju på vad man har för krav och hur bekväm man vill vara.
Dlink fungerar ypperligt om man har råd att starta om den nån gång i veckan och man accepterar det istället för att betala dyra pengar för t.ex. cisco som gör samma saker förutom att hänga sig. (nej, jag kör inte dlink) Linksys är annars favorit här med, om man ser till "normal use" i hem och mindre kontorssyfte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag anvander en 3com for 600 spann ar hel nojd...
kopte den pa misco.co.uk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
jag har 3 stycken Accesspunkter inkopplade.
En linksys 2.4 ghz 54g (Modelnummer: WAP546) Och två stycken zyxel G-3000 802.11g. Känns ibland ändå som att linksysen funkar bäst. Jag vet att en skulle räckt. Men det är bättre att de används än att de ligger och skräpar =) Båda modeller kan jag rekommendera.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan ju påstå att du helst inte ska ha trådlöst utan köra med sladd, men om det är svårt så tycker jag att du ska använda D-Link DI-624+ funkade fint för mig när jag använde trådlöst för ett tag sedan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har en D-link di-614 den hänger sig också... Används nu bara till handdatorn
![]() |