FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Instämmer med dig. Då varan faktiskt har kommit till kund, hade kunden kunnat debiterats eller få fraktsedel för att returnera produkten; det gäller att vara service-minded i denna bransch!
Senast redigerad av Lancelot den 2015-02-11 klockan 18:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() De har dragit på sig otroligt dåliga recensioner och det här bevisar bara att de inte vill dra på sig ännu en missnöjd kund p.g.a. sin dåliga slutkundshantering och hellre slänger sin samarbetspartner framför tåget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hade ni bara svarat i tid, hade det aldrig uppstått något problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Är du ehandlare själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr kommer nog Fyndiq aldrig någonsin börja kolla med kund om varan kommit fram om de inte når handlaren som levererar varan. Om avtalet säger att uteblivet svar inom viss tid = ingen leverans kommer de inte börja dubbelkolla om leverans skett.
Vad tror du majoriteten av kunder skulle svara? Vad händer om kunden svarar "nej, jag har inte fått något". Vem ska stå skadan om avtalet säger att de bara behöver en bekräftelse från dig, som nu uteblivit. I det här fallet är det ett systemfel, de handlare som ansluter sig till Fyndiq kan betraktas som tredjepartslogistiker, eller dropshipper. Fyndiq lämnar i uppdrag att leverera en vara, om ingen accept eller leveransbesked kommer från dropshippern måste de utgå från utebliven leverans. Alternativet är att tighta ihop era system så de kan ställa onlinefrågor på leveransstatus direkt mot era system. Nu är det en mänsklig faktor inblandad, och den gick fel. Sen kan man tycka vad man vill hur Fyndiq skulle agera, rent moraliskt, eller etiskt, eller hur ni nu vill kalla det. Om du som leverantör inte svarar inom frist som avtalet kräver, då har Fyndiq inga ytterligare skyldigheter att jaga om leverans skett. Sen förstår jag givetvis att ni reagerar känslomässigt, eftersom ni faktiskt gjort en leverans, och tycker att ni gjort rätt för er |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@digiArt kunde inte sagt det bättre själv. Varför ska fyndiq lägga tid och pengar på att kontakta kunder bara för att ni inte svarar på mail?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det jag däremot försöker säga är att det nonchalanta svaret de gav mig om att de inte bryr sig om att produkten kom fram och att de enligt rutin krediterade kundens pengar inte var korrekt tillvägagångssätt. Inget service-minded företag hanterar ärenden på detta sätt. Sammanfattning: 1. Produkten levererades i tid. 2. Deras kund kontaktar dem. De ser detta mejl efter 5 dagar från kund (seg svarstid). Vid det här laget var produkten framme hos kund. 3. De mejlar oss, och ger oss ett fåtal dagar att svara. 4. Vi svarar ej inom denna tidsram. 5. De krediterar kunden. Fyndiq är inte den enda aktören på marknaden, vi har använt oss utav många försäljningskanaler och det här är första gången vi ens varit i närheten av något sådant som detta. Edit: Håller helt och hållet med dig om att vi borde svarat i tid! Tycker bara det är synd att de inte alls försöker korrigera det eller något i efterhand när de faktiskt vet att produkten har nått kunden. Produkter kostar faktiskt och kunden har nu fått den helt gratis på vår bekostnad... Senast redigerad av Lancelot den 2015-02-12 klockan 15:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man kunde ju tänka sig en extraklausul där Fyndiq kontrollerar hos kunden. Kanske kan det vara värt för Lancelot att betala några hundralappar för att outsourca kontrollen, i de fall de själva inte har resurser att svara på mailet från Fyndiq.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Är du ens en ehandlare? Varför går du in och svarar på trådar som handlar om E-kommers? Kan tipsa dig om flashback, där är majoriteten som dig. ![]() Edit: Varför man ska lägga tid och pengar för att kontakta kunder? Ja, kanske för att tillhandahålla en bra och smidig kundtjänst. Förstår att det är svårt för dig att veta hur det går till med noll erfarenhet. Men så brukar det också vara, de som kan minst; talar mest. Senast redigerad av Lancelot den 2015-02-12 klockan 15:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|