| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Min poäng är att det finns underlag i koranen för de muslimer som begår terrordåd i islams namn. Det bästa för alla hade varit om dessa stycken togs bort helt och hållet. Jag har absolut inte problem med om en bok skriver om fred, godhet osv. men det jag motsätter mig är den ondskan som finns i både bibeln och koranen som accepteras pga. religionsfriheten. Ska det tillåtas så får man vara konsekvent och då vore det fritt fram för alla att önska livet av oliktänkande. Ett sådant samhälle kan vi väl knappast sträva efter? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar verkligen ingen religion eller ideologier typ SD Kolla vad dom sprider för propaganda på www.halmstadmoske.se
Exakt som sverigedemokraternas avpixlat fast tvärtom. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vore det okej att skriva en bok som uppmanar folk att döda muslimer? Att man ska leva enligt det som står i boken annars ska man straffas? Om det är så du definierar yttrandefrihet så känns inte yttrandefrihet värt att bevara. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Att skriva en bok i nuläget som uppmanar att döda medlemmar i en religiös gruppering är förmodligen att räkna som uppvigling eller anstiftan till mord. Detta kan en åklagare sätta "tänderna i" direkt efter utgivning utan att stora folkmassor kommer att opponera sig.
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Hej,
Vad som står i dessa (sago)böcker tycker jag är rätt så irrelevant när betydande delar av dess anhängare beter sig som galna hundar och sedan berättigar beteendet med hänvisning till sin heliga gud. Oj, var jag inte respektfull nu? Kanske inte, men fullkomligt uppriktig. Personligen har jag svårt för BÅDE politiska som religiösa fundamentalister från alla läger, agendor och trosuppfattningar. Dessvärre kryllar det av dessa. Min tro är ateism och om någon inte gillar det eller hånar mig bemöter jag det med försök till humor.
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Jag blir bara väldigt nyfiken vad du menar med en betydande del här... Hur många procent beter sig som galna hundar och vad kännetecknas det av?
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Ok, galna hundar då: Fundamentalistiska mullor och Imaner samt prästerskapet i Iran, ISIS, Boko Haram (som på en vecka dödade 2000 personer i Nigeria), Al-Shabaab, delar av FSA, Jemaah Islamiah (som tillsammans med flera andra separatistorganisationer dödat hundratals civila, poliser, munkar och militärer här i Thailand), Al Queda osv. Jag skriver inte muslimer, utan jag räknar upp grupperingar (i de flesta nämnda fall terrorgrupperingar). Håller du inte med om att problemet existerar? Och i ärlighetens namn, är verkligen nämnda prästerskap och terrororganisationer helt frikopplade från sin religion? Var korsriddarna och häxbrännarna inte kristna? Var inte IRA katoliker? Var inte Baader Meinhof och RAF kommunister/anarkister och var inte Breivik en counterjihadist och högerextrem terrorist? Varför är det så känsligt att säga det som är uppenbart. Bara idioter drar 1,5 miljarder människor över en kam. Idioter kan man inte nå ut till ändå.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-01-11 klockan 21:15 |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
Dessa terrorister var fundamentalistiska islamister, Breivik var höger-extremist, Baader Meinhof var radikala vänstextremister. De var inte bara muslimer, högerideolog och vänsterideologer. Om man inte gör någon skillnad där, varför ska man göra någon skillnad mot de som röstar på moderaterna eller sossarna mot de mest revolutionära och våldsamma vänster- och högerextremisterna i Sverige. När du räknar upp grupper har jag absolut inga problem med det. När du säger att grupperna består av muslimer eller är islamister har jag inga problem med det. När du säger att du en betydande del av de som läser koranen är galna hundar däremot har du för mig gjort en rejäl tankevurpa.
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|