Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänpirater

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-16, 19:05 #1
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Tänker inte sätta mig att arbeta gratis åt IIS men tack ändå
Har man minsta koll på marknadsföring så vet man att det är en extremt liten procent som läser det finstilta och letar vidare information. Detta beror inte på WN:s forummedlemmars bristande förmåga... Det är ingeting man som annonsör ska "hoppas" på, det är något man har ett ansvar över att fastställa innan man slösar pengar på en totalt idiotisk kampanj och med detta upprör flera av sina största kunder och svärtar ner deras rykte.

Men den här tar nog priset, lär nog behöva hink och spade för det här. Trodde man hade lite mer krav på sig när man representerar en instans som IIS.
Attans laststory, jag hoppades verkligen att du skulle berätta om dina innersta marknadsföringsknep och hur kampanjer gör sig bäst :-)

Citat:
Jobbar som Abuseansvarig på .SE Registry. Men det jag skriver på WN är mina personliga åsikter och reflektioner.
http://www.wn.se/member.php?u=2726

Att domäninvesterare själva titulerar sig som "domänpundare" eller kommer på tanken att alla domainers skulle vara oärliga är mer talande om den egna självbilden och gör mer skada än om en kampanj inte uttryckligen explicit skriver "OBS gäller domänpirater och inte domainers"
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-16, 19:02 #2
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Peter är lika förutsägbar som Patrikweb Han kan aldrig någonsin göra fel och angriper mer än gärna varje person som kritiserar honom eller hans arbetsgivare för minsta lilla sak.
Vad förvånande att antagonisten tartareandesire visar sig här och lika innehållsrika och konstruktiva inlägg i debatten som i alla de 11 063 andra inläggen. Om det är någon på WN som JAG placerar exakt jämte Patrikwebs ibland extrema och säregna åsikter, så blir det just du själv, men uppenbarligen har inte den självinsikten infunnit sig..

Sen förstår jag faktiskt inte vad du menar, jag har inte läst någon kritik mot mig i tråden innan, men gissar att du vill få det till att jag skulle ligga bakom piratkampanjen och att jag därmed skulle gjort något fel som jag alltså inte kan medge - är det så det ska tolkas?
Om det var avsikten, så behöver jag ge dig 5 fel av 5 möjliga.

Vad sedan gäller mig personligen och att göra fel, så stämmer det ganska dåligt med din beskrivning.
Eftersom jag ganska ofta gör fel, men något som jag inte har problem med att lufta eller ta till mig av - tvärtom, så lär jag av dem!
Men ändå ganska irrelevant i denna topic.

Mer ontopic:
Jag är helt och fast övertygad om att min arbetsgivare har skäl att kritiseras då och då, och viss kritik kan jag till och med se som befogad, medan annan inte alls.
Till det kommer såklart grundmurade åsikter om vad .SE ska syssla med och inte, men där finns lika många åsikter som medlemmar på WN, medan .SE själva har att följa stiftelsens urkund, styrelse, VD och såklart tillämpliga lagar.
Jag angriper inte - jag argumenterar emot och öppnar för att lyssna (om du kan se skillnaden)
Men när jag läser kommentarer som din bäste "Supermoderator tartareandesire", så påminns jag om varför jag på senare år besöker WN mer sällan..

Det var ju trots allt ett bra tag sedan jag postade längre inlägg på WN: http://www.wn.se/t28568.html
Oläst 2014-11-16, 15:51 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Jag tror kampanjens resultat är generellt bra, även om man kan ha åsikter om approachen om att jaga upp folk med att domänpirater vill stjäla domänen. Många företag har tvivelaktiga metoder för att nå sina mål, och normalt reagerar man inte så mycket, men i detta fallet verkar det sticka det ut. Generellt är det självklart olyckligt som Anders Larsson nämner att man förväxlar domänpundare som tjänar pengar samtidigt men som vill att domäner ska användas med domänpirater. Domänpirati är nåt helt annat.

Eftersom EgenSajt är med i kampanjen har många som kommer in till oss också beställt ett webbhotell med förinstallerad wordpress för att börja blogga i sitt eget namn, man har även börjat använda den epostadress som ingår, vilket generellt borde vara positivt.

Så resultatet är att folk kommer igång med sitt eget namn på internet, via hemsida och epost är bra. Men att hitta sättet att få folk att registrera är inte så enkelt. Jag tycker personligen att det hade varit bättre, som många har varit inne på, att man istället haft en kampanj runt det faktum att "domänpundare vill tjäna pengar på ditt namn" och därmed varit lite mer verklighetsförankrade. Men en sådan kampanj hade varit svår att hitta teman och videos på naturligtvis, piraterna är ju tacksamma för att få folks uppmärksamhet.

Senast redigerad av Danielos den 2014-11-16 klockan 16:05
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-16, 19:12 #4
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag tror kampanjens resultat är generellt bra, även om man kan ha åsikter om approachen om att jaga upp folk med att domänpirater vill stjäla domänen. Många företag har tvivelaktiga metoder för att nå sina mål, och normalt reagerar man inte så mycket, men i detta fallet verkar det sticka det ut. Generellt är det självklart olyckligt som Anders Larsson nämner att man förväxlar domänpundare som tjänar pengar samtidigt men som vill att domäner ska användas med domänpirater. Domänpirati är nåt helt annat.

Eftersom EgenSajt är med i kampanjen har många som kommer in till oss också beställt ett webbhotell med förinstallerad wordpress för att börja blogga i sitt eget namn, man har även börjat använda den epostadress som ingår, vilket generellt borde vara positivt.

Så resultatet är att folk kommer igång med sitt eget namn på internet, via hemsida och epost är bra. Men att hitta sättet att få folk att registrera är inte så enkelt. Jag tycker personligen att det hade varit bättre, som många har varit inne på, att man istället haft en kampanj runt det faktum att "domänpundare vill tjäna pengar på ditt namn" och därmed varit lite mer verklighetsförankrade. Men en sådan kampanj hade varit svår att hitta teman och videos på naturligtvis, piraterna är ju tacksamma för att få folks uppmärksamhet.
Danielos - Historiskt sett har det inte hänt såå ofta men här har du ett Kudos!
Oläst 2014-11-16, 19:15 #5
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Danielos - Historiskt sett har det inte hänt såå ofta men här har du ett Kudos!
Man tackar, det tar jag till mig inför veckan som kommer!
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-17, 12:47 #6
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
tänker inte ens kommentera detta..
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017