FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
T.ex. Erik.se eller Andersson.se (Inte just de två) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Captainthailand.se och
Tartarandesire.se Till salu för 98 000 sek/styck ![]() /Domanpiraten.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Ps. Kan du gå ner till 80 000 jämt?
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men fick .SE välja mellan 10 innehavare av 1000 domäner var och 1000 innehavare med 10 domäner var, så blev valet väldigt lätt, då .SE mest av allt vill att domännamn skall användas! Men för 99% av alla läsare på WN bör detta vara affärsmässig logik, så jag hoppas slippa utveckla det ytterligare. Citat:
Och vi får väl iaf hoppas att privatpersoner överlag är bättre än vissa av WN:s forummedlemmar på att hitta relaterad information https://www.domanpirater.se/vanliga-...-en-domanpirat Vad Anders Larsson ger exempel på tidigare, är dessutom en av många händelser och trender de senaste åren och något som är ALLT ANNAT ÄN interna ärenden. Men då du menar att .SE med denna personnamnskampanj tänker kortsiktigt, så förmodar jag att du själv i motsats, berikats med framsynthet och insikt, som jag med stor iver gärna tar del av! Men innan du lyser upp min tillvaro med "hur du menar att .SE skulle ha gjort", ber jag dig ta hänsyn till följande rader, fundera lite på innebörden och alternativen: Citat:
Det skulle ju annars kunna förmodas att en "domainer" skulle se positivt på en ökad kännedom om och användning av domännamn hos allmänheten.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Peter är lika förutsägbar som Patrikweb
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Har man minsta koll på marknadsföring så vet man att det är en extremt liten procent som läser det finstilta och letar vidare information. Detta beror inte på WN:s forummedlemmars bristande förmåga... Det är ingeting man som annonsör ska "hoppas" på, det är något man har ett ansvar över att fastställa innan man slösar pengar på en totalt idiotisk kampanj och med detta upprör flera av sina största kunder och svärtar ner deras rykte. Men den här tar nog priset, lär nog behöva hink och spade för det här. Trodde man hade lite mer krav på sig när man representerar en instans som IIS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
En sak kan jag lova dig - en domänpundares önskan är också att domänen ska användas - annars tjänar hen nämligen inga pengar. Helst ska den användas av någon annan som ger ett högt bud på domänen, men syftet som IIS och domänpundaren har är detsamma. Domänpiraterna som sitter på tveksamma domäner ska inte förväxlas med seriös affärsverksamhet som domänpundare håller på med! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
IIS har inte verkat för att införa begränsningar i antalet domäner som får registreras. Man uppmanar snarare till massregistrering genom att subventionera priserna, vilket i sig är en längre variant av "domain tasting" som tidigare var ett stort problem för tex .com domäner. IIS ska utöver det inte ha en affärsmässig ställning. En vanlig aktör borde inte ha något intresse av 10 domäner, så konsekvensen av ett större spridande hade blivit färre domäner. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|