FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag har sveriges näst bästa: a.com.se! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Men har du inte registrerat b.com.se, en bokstavsdomäner är guld värda ;-)
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
De företag som nu har valt att erbjuda registreringar av den härliga subdomänen ;-) com.se är:
AB Name ISP Binero AB Miss Domain AB Nordreg AB Perfect Sense AB
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Binero fortsätter att briljera.
Svenska registrarer totalignorerar generelt gTLD:er som .TIPS, .EMAIL, .GUIDE och .CLUB men vissa väljer tom att erbjuda en subdomän. Bra att ligga i framkant!
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det stämmer att MissDomain använder NameISP som registrar, då vi själva inte är en registrar. Precis som många andra använder till exempel Enom eller Towcows valde vi istället att samarbeta med svenska Name ISP.
Erebos: Anledningen till detta var att vi gick via deras API där många andra precis som vi registrerar domäner via, det var alltså inte deras egna registrerings servrar som strulade utan API servrarna som strulade vid lanseringen. Därför vart det problem med våra registreringar men inte NameISP's egna. Detta har vi så klart tagit upp och diskuterat med NameISP och ser till att en lösning är på plats så att det inte kan inträffa igen vid framtida releaser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lika bra att man satsar på com.nu istället som dessutom är kostnadsfritt.
En sak som jag vill fråga er på forumet, kan man kalla domänen com.se för en toppdomän eller ej exempelvis som Nameisp gör?
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Haha. Nej det är en subdomän ingenting annat. Inget fel om man vill sälja sina subdomäner men kalla något för något det inte är, ja det är felaktigt utan dess like.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|