FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är CentralNic som äger com.se men ägarförhållandet är något oklart då dom köpte den av NameISP som jag tror har någon form av rev share på registreringarna.
Men observera tror, det är inget jag har verifierat på något sätt utan enbart "hört på tunnelbanan". Senast redigerad av eng3l den 2014-10-16 klockan 11:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ägdes fram till nyligen av jonas l här från forumet iaf.. möjligt att han sålde den
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller med och blev redan illamående när jag häromdagen fick ett marknadsföringsmail för .com.se från en registrar som jag alltid trott var en av de seriösa stora registrarerna i Sverige. Nu betraktar jag dem som oseriösa, eftersom de aktivt valt att marknadsföra och bränna sitt under över 10 år inarbetade förtroendekapital på något så idiotiskt som detta, och kommer verkligen undvika att göra några som helst affärer via dem igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Ps. Det är trist för folk utan direkt insyn som köper i tron att detta är en ny variant av landsdomän. Bondfångeri brukar det kallas.
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Nykomling
|
NameISP, nedan är snippat ur deras nyhetsbrev som gick ut i dagarna:
Citat:
För den mindre bevandrade i branschen skulle man kunna uppfatta som att det inte längre går att registrera .SE-domäner för att dessa "Det finns ju historiskt sett ett antal subdomäner under .SE, men det är nu stopp för registreringar under dessa". Senast redigerad av Bst den 2014-10-17 klockan 10:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Säljer också subdomäner, registrera valfritt ***.sioustis.se. Det är Sveriges nya domänändelse.
Ta chansen, förboka för endast 49 kr/ år. Gäller endast idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hänger inte med riktigt.
Är invändningarna mot att det är subdomäner som säljs? |