FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#231 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett hetare tips är väl snarare Karin Enström... (kom ihåg var ni hörde det först)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Minst lika glädjande att 94,3% av svenskarna inte röstar kommunistiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag står inte bakom rasism för 5 öre, MEN att påstå att folk röstar på SD för att dom är missnöjda med de andra partierna stämmer inte enl min mening,
Jag tror folk är rädda, Varje dag läser man och grövre och grövre brott, Ambulans och brandkår kan inte göra utryckningar utan poliseskort, Osv Osv, Regeringen och de andra partierna har valt att inte ta tag i dessa frågor på allvar mest troligt på grund av rädsla att bli stämplade som just rasister eller att stödja ett rasistiskt tänkande. Det handlar inte om rasism, Det handlar om att bekämpa grov kriminalitet med hårdare tag och mer resurser, Det finns vissa gränser som man inte får överskrida, Hur missnöjd man än är med sin situation, Att bränna bilar och kasta sten på polisen löser inga problem, När ngn sträcker ut en hand för att lyssna så jagas dom från platsen av beväpnade maskerade snorungar, Men gör ngn nått? Nä, Man inser att det finns problem, Men man håller det isolerat och ger upp områdena, SD står upp och vill ta i med hårdhandskarna, Det rädda folket lyssnar och får en strimma hopp, Kanske kan SD vara lösningen på det som händer i vårt land.... Kanske ska SD få styra upp allt under 4 år... Jag vet inte säkert hur folk tänker, Men det är min teori att dom som valt att rösta på SD är rädda och vilsna i sin framtidstro. Annars kan man lika gärna rösta blankt eller på ett minoritetsparti som inte har främlingsfientliga åsikter. Dom som röstar på SD gör det av en orsak.. Står inte bakom SD på ngt sätt, Men dom har inte fel i allt dom säger, Nu Håller jag tummarna för att vår nya regering styr upp vårt land och vågar ta tag i vissa obekväma frågor, Annars kommer SD växa sig dubbelt så starka till nästa val... Och då.. Då kan inget stoppa dem... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
SD kan tänka sig sänka budgetförslag från S+MP:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5965438 En 38 procents regering som ska sköta en budget från en 50 procents opposition. Heja Sverige! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är glad att SD blir vågmästare så inte rödgröna röran fick egen majoritet.
Dock missnöjd att M fick så lite röster och dom var så fega så dom avgår, för S+MP blir ändå mindre än alianssen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
An tragedi att Borg avgår. Sveriges enskilt bästa politiker. Och då utgår jag ej från hans ideologi utan från hans resultat som finansminister.
Kan Stefan ens engelska? Undrar om det är tolk som gäller framöver vid eventuella resor och besök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19538793.ab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"Ser på preliminära resultatet att de tre rödgröna partierna i riksdagen tillsammans ökat sin väljarandel med 0,1% sedan 2010. Stor seger."
Utrikesminister Carl Bildt (M) på Twitter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|