FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2014 | |||
Socialdemokraterna (S) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 14.77% |
Miljöpartiet (MP) |
10 | 11.36% |
Vänsterpartiet (V) |
4 | 4.55% |
Sverigedemokraterna (SD) |
24 | 27.27% |
Piratpartiet (PP) |
2 | 2.27% |
Moderaterna (M) |
26 | 29.55% |
Kristdemokraterna (KD) |
0 | 0% |
Folkpartiet (FP) |
1 | 1.14% |
Centerpartiet (C) |
3 | 3.41% |
Annat parti |
5 | 5.68% |
Antal röster: 88. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Misshandel: Böter - tio år i fängelse. Bokföringsbrott: Böter - sex år i fängelse.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-03-31 klockan 08:56 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
|
Citat:
Våld mot person måste ge högre straff än ekonomiska brott, eller andra egendomsbrott. Såg i går en film om sjörövarna som kapade Maersk Alabama utanför Somalia. Ledaren Muse fick 33 år i amerikanskt fängelse, de andra tre skjöts till döds vid fritagningen av gisslan (som klarade sig fysiskt oskadd). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det gör det redan i många fall, beronde på hur grova de respektiva brotten anses.
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
|
Citat:
För våldtäkt och misshandel måste ändå den som döms för brottet ha varit fysiskt delaktig i brottshandlingen. VD anses "skyldig" trots att den som utför det fysiska jobbet direkt bryter mot VDs order, eller helt struntar i att utföra jobbet, det tycker jag inte är rimligt. Det är lika orimligt som att du skulle hållas brottsmässigt ansvarig för vad en person gör som du presenterar för en annan person. Dvs om du presenterar person A för Person B och person A misshandlar B så skulle du dömas för misshandeln och person A gå helt fri, så funkar det brottsmässiga ansvaret för bokföringsbrott idag, helt sjukt. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-03-31 klockan 09:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du säger att det inte handlar om religion, däremot handlar det om kulturellt arv. Trodde en vis person som dig, förstod att religion handlar mycket om kultur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Till vilket parti ska man kränga domänen ;valet.nu då?
![]() Senast redigerad av www den 2014-03-31 klockan 09:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Connywesth:
Det känns som att du inte tänkt klart ännu, för mycket jobb? ![]() Det är väl klart att den som är ansvarig ska få skulden för ett eko-brott. Det heter ju ansvarig för en anledning. Hur skulle det se ut som ett företag blev påkommet för fiffel så säger ägaren "ähh jag sa åt praktikanten vad han skulle göra, men han skrev noll på allt bara, sorry 5 års fängelse för honom"..... Det känns som detta öppnar för att ha s.k "målvakter". Sedan om detta ändras beroende på storlek av bolag har jag ingen kommentar på. Senast redigerad av Alpha den 2014-03-31 klockan 10:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Administratör
|
Svårt att säga om det handlar om kultur eller arv. Det är ju dock inte någon speciell nationell, religiös eller regional kultur som starkast indikerar benägenheten till både våldtäkt och andra typer av våldsbrott. Det är ju det manliga könet som över hela världen har en väldig dominans inom denna typ av brottslighet.
![]() |
Svara |
|
|