FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2014 | |||
Socialdemokraterna (S) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 14.77% |
Miljöpartiet (MP) |
10 | 11.36% |
Vänsterpartiet (V) |
4 | 4.55% |
Sverigedemokraterna (SD) |
24 | 27.27% |
Piratpartiet (PP) |
2 | 2.27% |
Moderaterna (M) |
26 | 29.55% |
Kristdemokraterna (KD) |
0 | 0% |
Folkpartiet (FP) |
1 | 1.14% |
Centerpartiet (C) |
3 | 3.41% |
Annat parti |
5 | 5.68% |
Antal röster: 88. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Generellt så tycker jag att både borgerliga och socialdemokratiska regeringar har arbetat bra med att kontinuerligt justera straffskalorna. Att sitta hemma vid köksbordet och gnälla på hårt arbetande politiker och sedan gå och rösta på SD löser inga problem. Vill du ha en förändring så engagera dig själv politiskt istället - det borde inte komma som en nyhet för småföretagare (vilket jag gissar att majoriteten på WN.se är) att man själv måste kavla upp ärmarna och ta tag i problem för att få dem lösta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
|
Citat:
Du kan få ett annat fall med källa: Rattfull kör ihjäl en person, döms för grovt vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri, olovlig körning, fyra fall av grov olovlig körning samt två fall av ringa narkotikabrott och får 15 månader. Åklagaren yrkade på 30 månader. Ett skämt i båda fallen. PS. Det finns ännu mer, bara att söka på http://www.rattsinfosok.dom.se/lagrummet/index.jsp t.ex. denna. Kör man ihjäl någon så ska man se till att man är full för då är det aldrig annat än vållande till annans död. Det är ett systemfel enligt min åsikt. Senast redigerad av Westman den 2014-03-31 klockan 15:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
|
Jo en sak till coredev, jag röstar inte på SD och jag är faktiskt engagerad på det vis att jag faktiskt tar mig tid att både träffa och skriva till politiker. Dock inte ansluten till något parti då inget passar mig så pass att jag vill ge dem mina pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är väl hur som helst lämpligare att arbeta hårdare för att förekomma den typen av brott än att höja straffen. Ge polisen ökade befogenheter att beslagta fordon och dra körkorten för de som exempelvis upprepade gånger kör för fort. Det är långt ifrån bara påverkade personer som agerar oansvarigt i trafiken. Många bryter medvetet och regelbundet mot hastighetsbegränsningarna och bilister verkar bli sämre och sämre på att hålla avstånden. Se bara på hur illa människor kör i rusningstrafiken i storstäderna. Där blir det dock sällan några allvarligare olyckor eftersom hastigheten är lägre men kommer det fotgängare eller cyklister i vägen så kan det gå riktigt illa ändå.
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ber om ursäkt om jag var otydlig, jag syftade inte på dig Westman :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
|
Citat:
|