FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Trodde att problemet var löst, men nu är laddningstiden för sidorna återigen runt 8-10 sekunder. Blir så trött på det här... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har du kollat så att problemet inte beror på något liknande? Sidorna som vi angav igår, har du flyttat dom till din VPS? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har däremot Crystone gjort misstaget att lämna kommentarsfunktionen helt öppen på dina sidor vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.... Finns en hel del WP-plugins för sidor för att stoppa kommentarsspam - som jag inte testat - men något sådant här kanske kan vara till hjälp? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har ju inte installerats hans WP? Kunderna väljer helt själva hur dom installerar sin WP, vilka plugins och funktioner dom tillåter är helt upp till enskild kund.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vet inte hur era kundavtal ser ut, men jag förstår inte varför ni ska hållas ansvariga och få dålig publicitet för kundens eventuella misstag med sin WP-installation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du bör först och främst själv kontrollera att det inte gäller samma problem igen. I de flesta fall är det trots allt kunden själv som är upphov till seghet, i synnerhet när det gäller Wordpress. Detta är kundens/ditt ansvar, däremot är det Crystones ansvar att övervaka, upptäcka och se till att sådana problem inte drabbar övriga sajter på servern.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu gått igenom samtliga sidor, raderat alla kommentarer, tagit bort möjligheten att kommentera på samtliga sajter, uppdaterat alla Wordpress-installationer samt alla plugins. Sidorna laddar dock fortfarande segt (7-10 sekunder). Det måste bero på Crystones servrar, för jag har drygt 100 affiliate-sajter som kör exakt samma Wordpress-tema och samma plugins hos Binero och City Network. Dessa sajter har jag aldrig haft några problem med, de laddar på 2-4 sekunder.
Ber om ursäkt att för att Crystone ska få dålig publicitet för att jag varit klantig och glömt att ta bort möjligheten att kommentera på 5 av nästan 40 sajter. Uppenbarligen är det dock inte som som är problemet eftersom att sidorna fortfarande är alldeles för segladdade... Senast redigerad av Legenz den 2013-12-22 klockan 01:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Problemet ligger inte på servern , det konstaterade vi redan i fredags . Som jag besvarade i ditt PM så ber jag en tekniker kolla på dina sidor igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hm, kan väl tillägga att även jag testade en simpel WP-sida hos Crystone igår och idag, också den har gått ovanligt segt vid bägge kontrollerna. Där fanns det ingen större mängd skräpkommentarer och kommentarerna modereras dessutom. Allt har rullat på finfint tidigare men nu verkar något ha hänt. Kommer nog inte kolla över det närmare förrän efter nyår, då hoppas jag att problemen har lösts.
![]() |
Svara |
|
|