Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone - erfarenheter??

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-21, 07:11 #61
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Var det dessa två sidor som segade eller alla på ditt konto?
Testade inte samtliga sidor, men minst 80 % av sidorna var otroligt segladdade...

Trodde att problemet var löst, men nu är laddningstiden för sidorna återigen runt 8-10 sekunder. Blir så trött på det här...
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 09:39 #62
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Testade inte samtliga sidor, men minst 80 % av sidorna var otroligt segladdade...

Trodde att problemet var löst, men nu är laddningstiden för sidorna återigen runt 8-10 sekunder. Blir så trött på det här...
Hej igen,

Har du kollat så att problemet inte beror på något liknande? Sidorna som vi angav igår, har du flyttat dom till din VPS?
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 10:21 #63
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Nu är problemet äntligen löst. Visade sig att två sidor av misstag hade kommentarsfunktionen helt öppen, och därmed blivit nerspammade med över 500 000 kommentarer totalt. Det segade ner mer eller mindre samtliga mina sidor hos Crystone.
Om du gjort misstaget att lämna kommentarsfunktionen helt öppen så är det knappast Crystones fel. Förvisso tycker jag att Crystone i så fall borde ha kunnat uppmärksamma dig proaktivt om belastningen på dessa sidor.

Har däremot Crystone gjort misstaget att lämna kommentarsfunktionen helt öppen på dina sidor vet jag inte riktigt vad jag ska tycka....

Finns en hel del WP-plugins för sidor för att stoppa kommentarsspam - som jag inte testat - men något sådant här kanske kan vara till hjälp?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 10:53 #64
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av autosvar Visa inlägg
Har däremot Crystone gjort misstaget att lämna kommentarsfunktionen helt öppen på dina sidor vet jag inte riktigt vad jag ska tycka....
Vi har ju inte installerats hans WP? Kunderna väljer helt själva hur dom installerar sin WP, vilka plugins och funktioner dom tillåter är helt upp till enskild kund.
Oläst 2013-12-21, 12:47 #65
autosvars avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vi har ju inte installerats hans WP? Kunderna väljer helt själva hur dom installerar sin WP, vilka plugins och funktioner dom tillåter är helt upp till enskild kund.
Det var det jag trodde.

Jag vet inte hur era kundavtal ser ut, men jag förstår inte varför ni ska hållas ansvariga och få dålig publicitet för kundens eventuella misstag med sin WP-installation.
Oläst 2013-12-21, 13:27 #66
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:

Du bör först och främst själv kontrollera att det inte gäller samma problem igen. I de flesta fall är det trots allt kunden själv som är upphov till seghet, i synnerhet när det gäller Wordpress. Detta är kundens/ditt ansvar, däremot är det Crystones ansvar att övervaka, upptäcka och se till att sådana problem inte drabbar övriga sajter på servern.
Oläst 2013-12-22, 01:08 #67
Medlem

Medlem

Har nu gått igenom samtliga sidor, raderat alla kommentarer, tagit bort möjligheten att kommentera på samtliga sajter, uppdaterat alla Wordpress-installationer samt alla plugins. Sidorna laddar dock fortfarande segt (7-10 sekunder). Det måste bero på Crystones servrar, för jag har drygt 100 affiliate-sajter som kör exakt samma Wordpress-tema och samma plugins hos Binero och City Network. Dessa sajter har jag aldrig haft några problem med, de laddar på 2-4 sekunder.

Ber om ursäkt att för att Crystone ska få dålig publicitet för att jag varit klantig och glömt att ta bort möjligheten att kommentera på 5 av nästan 40 sajter. Uppenbarligen är det dock inte som som är problemet eftersom att sidorna fortfarande är alldeles för segladdade...

Senast redigerad av Legenz den 2013-12-22 klockan 01:11
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-22, 10:51 #68
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Har nu gått igenom samtliga sidor, raderat alla kommentarer, tagit bort möjligheten att kommentera på samtliga sajter, uppdaterat alla Wordpress-installationer samt alla plugins. Sidorna laddar dock fortfarande segt (7-10 sekunder). Det måste bero på Crystones servrar, för jag har drygt 100 affiliate-sajter som kör exakt samma Wordpress-tema och samma plugins hos Binero och City Network. Dessa sajter har jag aldrig haft några problem med, de laddar på 2-4 sekunder.

Ber om ursäkt att för att Crystone ska få dålig publicitet för att jag varit klantig och glömt att ta bort möjligheten att kommentera på 5 av nästan 40 sajter. Uppenbarligen är det dock inte som som är problemet eftersom att sidorna fortfarande är alldeles för segladdade...
Hej igen,

Problemet ligger inte på servern , det konstaterade vi redan i fredags . Som jag besvarade i ditt PM så ber jag en tekniker kolla på dina sidor igen.
Oläst 2013-12-22, 11:38 #69
autosvars avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Sidorna laddar dock fortfarande segt (7-10 sekunder). Det måste bero på Crystones servrar, för jag har drygt 100 affiliate-sajter som kör exakt samma Wordpress-tema och samma plugins hos Binero och City Network. Dessa sajter har jag aldrig haft några problem med, de laddar på 2-4 sekunder.
Vad använder du för verktyg för att testa detta? Märker du någon skillnad vid olika tider på dygnet? Är det från särskilda platser inom eller utanför Sverige som sidorna är sega.
Oläst 2013-12-22, 15:16 #70
Supermoderator

Supermoderator

Hm, kan väl tillägga att även jag testade en simpel WP-sida hos Crystone igår och idag, också den har gått ovanligt segt vid bägge kontrollerna. Där fanns det ingen större mängd skräpkommentarer och kommentarerna modereras dessutom. Allt har rullat på finfint tidigare men nu verkar något ha hänt. Kommer nog inte kolla över det närmare förrän efter nyår, då hoppas jag att problemen har lösts.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017