FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har ju inte installerats hans WP? Kunderna väljer helt själva hur dom installerar sin WP, vilka plugins och funktioner dom tillåter är helt upp till enskild kund.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vet inte hur era kundavtal ser ut, men jag förstår inte varför ni ska hållas ansvariga och få dålig publicitet för kundens eventuella misstag med sin WP-installation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var det dessa två sidor som segade eller alla på ditt konto?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Trodde att problemet var löst, men nu är laddningstiden för sidorna återigen runt 8-10 sekunder. Blir så trött på det här... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har du kollat så att problemet inte beror på något liknande? Sidorna som vi angav igår, har du flyttat dom till din VPS? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du bör först och främst själv kontrollera att det inte gäller samma problem igen. I de flesta fall är det trots allt kunden själv som är upphov till seghet, i synnerhet när det gäller Wordpress. Detta är kundens/ditt ansvar, däremot är det Crystones ansvar att övervaka, upptäcka och se till att sådana problem inte drabbar övriga sajter på servern.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu gått igenom samtliga sidor, raderat alla kommentarer, tagit bort möjligheten att kommentera på samtliga sajter, uppdaterat alla Wordpress-installationer samt alla plugins. Sidorna laddar dock fortfarande segt (7-10 sekunder). Det måste bero på Crystones servrar, för jag har drygt 100 affiliate-sajter som kör exakt samma Wordpress-tema och samma plugins hos Binero och City Network. Dessa sajter har jag aldrig haft några problem med, de laddar på 2-4 sekunder.
Ber om ursäkt att för att Crystone ska få dålig publicitet för att jag varit klantig och glömt att ta bort möjligheten att kommentera på 5 av nästan 40 sajter. Uppenbarligen är det dock inte som som är problemet eftersom att sidorna fortfarande är alldeles för segladdade... Senast redigerad av Legenz den 2013-12-22 klockan 01:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Problemet ligger inte på servern , det konstaterade vi redan i fredags . Som jag besvarade i ditt PM så ber jag en tekniker kolla på dina sidor igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||