FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
MVH Christer Crystone marknad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina erfarenheter av Crystone är inte särskilt positiva.
Använde Crystone ganska mycket för några år sen, både för att registrera egna domäner men även åt mina kunder. Pga det urdåliga admin-gränssnittet samt att så gott som alltid när man registrerade en domän och betalade med kort så fick man ändå ringa supporten för att registeringen skulle gå igenom så övergav jag Crystone. Igår skulle jag registrera en se-domän åt en kund och tänkte pröva Crystone igen. Fick jag bitter ångra. Vid 11-tiden på fredagen gjorde jag beställningen och betala direkt. Pengarna drogs från mitt kort. Vid 13-tiden hade inte domänen blivit registrerade och jag ringde Crystone support och fick då tala med engelsk-talande support. Förklara mitt ärende och supporten lovade att de skulle vara fixat inom 30 minuter. Idag vid 11-tiden kollade jag domänen och den är fortfarande inte registerad. Ringer igen supporten och får efter 15 minuter prata med en svenska-talande support som talade om att något hade blivit fel. Vågar inte chansa på att de lyckas ordna detta och bad om återbetalning av summan vilket skulle ordnas. Vi får se om det fungerar. Att registrera en domän ska vara enkelt och ska ske direkt efter att man har betalt domänen. Blir det fel borde deras interna system varna så att de kan lösa det manuellt direkt. Jag som kund ska inte behöva ringa två gånger och lägga ner 30-40 minuter i kö och samtal för att registrera en enkel domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är lite tveksam till Crystone.
Registrerade webbhotell för ett år (under nån kampanj) men lyckades inte skapa en MySQL databas (har för mig att det skulle ingå men stod i kontrollpanelen att det inte gick med min subscription). Jag kontaktade chatten för att flytta ett domännamn (få auth-koden) och blev ombedd att maila. Mailade men fick inget svar så fick kontakta chatten när den öppnade igen, för att be de skicka auth-koden via mailet jag skickat. Det var i alla fall positivt att jag blev hjälpt på det sättet. Domänen jag flyttade finns fortfarande kvar i kontrollpanelen... Det är väl kontrollpanelen jag kanske inte gillar (samt förstår mig på) och jag ger därför inte Crystone något vidare bra betyg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vår nuvarande kontrollpanel har tyvärr blivit en aning föråldrad. Därför har vi under en längre tid planerat att gå över till ett nytt och bättre system, där automatiken fungerar bättre och där kontrollpanelen ger kunden möjlighet att göra mer själv utan att behöva kontakta support.
Lansering av vår nya kontrollpanel är nu bara veckor bort, kanske till och med kortare än så. Information till alla kunder kommer gå ut i samband med att vårt nya system går live. MVH Crystone marknad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och bara för att tala klarspråk - du talar förstås om Atomia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte, men det känns som att Crystone medvetet har allmänt sega server för att man ska köpa en VPS.
Just nu ligger vår sida helt nere. Det har varit strul från dag 1. Orkar inte mer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har suttit i 47 minuter i telefon just nu, ingen svarar på supporten. Ingen svarar på chatten, är det ens lönt att maila?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
1h 43m var min längsta väntetid på telefon en vanlig vardag. Att maila funkar, iaf för mig. Svarstiden är inte den bästa med 1-4 dagar för att få svar. Att ringa tidigt på morgonen under arbetsdagar funkar galant. Det är lite som att ringa till gamla Agda och Egon 87 år, som sitter i fikat och blir lite irriterad på varför någon ringer mitt i fikat. Men betydligt kortare väntetid per telefon. Det är iaf min erfarenhet med Crystone. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag registrerade igår ett webbhotell för att lägga upp en enkel asp.net site.
Problemet är att jag inte kan hitta på någon databas, och jag får heller inte skapa en ny databas för det "finns inget allokerat diskutrymme för databaser". Jag hittar heller inte på någonstans för att allokera diskutrymme till detta, och om man var tvungen att göra det först borde det väl finnas guider för att göra det? Supporten ska vara öppen 24/7/365 enligt dem, men i telefonsvararen får man till svar: "Våra öppettider är Mån-Fre 8-18"? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|