FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har du aktivt ärende med ekonomiavdelningen gällande fakturorna där, ska inte behöva ta så långt tid att ta bort felaktiga fakturor så klart! Varför det är dubbelfakturerat låter jätte konstigt då det som du själv säger är två olika system och det ska inte ens kunna faktureras från båda om du inte har 2 olika tjänster i dom olika systemen. När det gäller DDOS-attacker så är detta något vi jobbar hårt för att motverka, men detta som du själv säkert förstår är det inte bara vi som blir drabbade utav. Vi har spenderat flera miljoner på ett nytt nät och hårdvara för att bli av med alla DDOS-attacker och vi byter ständigt ut delar i det gamla nätet. Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Crystone är ju de som köpt upp det fenomenala Space2u så de borde nog klassas lite högre än ni tidigare gett dem credd för. Åtminstone om ni skall lägga er på crystone så be att få kontot installerat hos Space2u för där är supporten i världsklass
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Njaaa... Börsbolaget Oniva Online Group (de gamla skojarna i GetUpdated under nytt namn) har köpt Space2U, Binero och ägde sedan tidigare Crystone.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är alldeles riktigt att Online Group köpt Crystone, Binero, Space2U, Levonline och ytterligare ett par hostingföretag.
Hela hostingdelen av Online Group leds idag av Bineros tidigare VD och grundare, Anders Aleborg (som också är en av de största ägarna). MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Oniva har en mycket aggressiv tillväxt genom förvärv men detta har också krävt 9 nyemissioner sedan 2008 varav 3 st hösten 2013. Detta och GetUpdateds historia är nog några anledningar till att aktien pressats så kopiöst trots visad vinst de senaste kvartalsrapporterna - förtroendekapitalet är lågt. Men.. Nu glider jag ifrån ämnet till viss del. Ämnet gäller dotterbolaget Crystone. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
tråkigt för Anders Aleborg han verkar vara en seriös kille
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Frebjo /Fredrik B var väl den som svarade här innan. Ser ut som han jobbar på ett annat bolag, men han kan säkert hjälpa dig komma i kontakt med rätt person.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina erfarenheter av Crystone är inte särskilt positiva.
Använde Crystone ganska mycket för några år sen, både för att registrera egna domäner men även åt mina kunder. Pga det urdåliga admin-gränssnittet samt att så gott som alltid när man registrerade en domän och betalade med kort så fick man ändå ringa supporten för att registeringen skulle gå igenom så övergav jag Crystone. Igår skulle jag registrera en se-domän åt en kund och tänkte pröva Crystone igen. Fick jag bitter ångra. Vid 11-tiden på fredagen gjorde jag beställningen och betala direkt. Pengarna drogs från mitt kort. Vid 13-tiden hade inte domänen blivit registrerade och jag ringde Crystone support och fick då tala med engelsk-talande support. Förklara mitt ärende och supporten lovade att de skulle vara fixat inom 30 minuter. Idag vid 11-tiden kollade jag domänen och den är fortfarande inte registerad. Ringer igen supporten och får efter 15 minuter prata med en svenska-talande support som talade om att något hade blivit fel. Vågar inte chansa på att de lyckas ordna detta och bad om återbetalning av summan vilket skulle ordnas. Vi får se om det fungerar. Att registrera en domän ska vara enkelt och ska ske direkt efter att man har betalt domänen. Blir det fel borde deras interna system varna så att de kan lösa det manuellt direkt. Jag som kund ska inte behöva ringa två gånger och lägga ner 30-40 minuter i kö och samtal för att registrera en enkel domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är lite tveksam till Crystone.
Registrerade webbhotell för ett år (under nån kampanj) men lyckades inte skapa en MySQL databas (har för mig att det skulle ingå men stod i kontrollpanelen att det inte gick med min subscription). Jag kontaktade chatten för att flytta ett domännamn (få auth-koden) och blev ombedd att maila. Mailade men fick inget svar så fick kontakta chatten när den öppnade igen, för att be de skicka auth-koden via mailet jag skickat. Det var i alla fall positivt att jag blev hjälpt på det sättet. Domänen jag flyttade finns fortfarande kvar i kontrollpanelen... Det är väl kontrollpanelen jag kanske inte gillar (samt förstår mig på) och jag ger därför inte Crystone något vidare bra betyg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vår nuvarande kontrollpanel har tyvärr blivit en aning föråldrad. Därför har vi under en längre tid planerat att gå över till ett nytt och bättre system, där automatiken fungerar bättre och där kontrollpanelen ger kunden möjlighet att göra mer själv utan att behöva kontakta support.
Lansering av vår nya kontrollpanel är nu bara veckor bort, kanske till och med kortare än så. Information till alla kunder kommer gå ut i samband med att vårt nya system går live. MVH Crystone marknad |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|