FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag ska nog gå över helt till VPS, dock undrar jag om dessa också brukar gå ner ofta pga DDoS:er hos svenska leverantörer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Inga kunder = inga inkomster, korkade boskap eller inte... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu lyftes en intressant fråga men du dränkte den så tyvärr försvann TartareandDesires ursprungsfråga "Kanske dags för er webbhotell att börja samarbeta kring detta problem snart?" dränkt vilket åtminstone jag tycker är synd. Nu har förvisso vår ISP en tjänst man köper där dom kontrollerar DDOS redan innan den kommer in till vår lina, men så länge man själv inte utsatta för en riktig kraftig attack vet man ju inte heller om just den köpta tjänsten löser ens problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Har inte alla ISP sådana tjänster? Jag tycker också det är synd att ingen riktigt tar problemet på allvar. De större webbhotellen utsätts för betydligt mer omfattande attacker än de små. Ett samarbete är näst intill nödvändigt då Sverige är ett litet land men inga av de stora webbhotellen verkar vilja ta några initiativ och berätta att de verkligen försöker åstadkomma något. City Network har till och med här på WN sagt sig vara ovilliga att göra polisanmälan och jag misstänker att det är precis lika illa ställt hos konkurrenterna. Varför kan inte FS Data nu ta initiativ till ett riktigt samarbete mellan webbhotellen och deras leverantörer? De säger sig ju vilja vara miljövänliga och då borde de rimligtvis också vilja stoppa all onödig trafik på nätet ![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nej - du sätter ord i vår mun - så låt mig vara tydlig. Vi har öppet sagt att vi skulle vilja jobba med andra för att få bättre koll på detta. Vi har öppet sagt att vi har gjort polisanmälningar. Vi har också öppet sagt att vi många gånger känner att vi inte har tillräckligt med information för att Polisen ska agera - och situationen kan då kännas lite hopplös. Dvs du anmäler och anmäler och de gör inget åt det. Vi har diskussioner så sent som idag om detta med myndigheter. Vi har också ställt oss frågan här om hur ett samarbete skulle gå till för att effektivt kunna jobba mot detta. Det är inte helt lätt heller. Så länge tills vi kan få något gemensamt på plats så har vi börjat jobba mer aktivt individuellt för att säkra vår drift så bra vi kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För att återkoppla till det ursprungliga ämnet, här är en redogörelse för fredagens DDoS-attack hos FS Data (som även publicerades på vår driftstatussida i fredags).
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Seriöst, vem sitter och plockar bort kommentaren som inte bryter mot några regler alls? sjukt töntigt!
Bara för en administratör inte håller med behöver man väl inte censurera folk? Senast redigerad av gotserved den 2013-03-20 klockan 13:40 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|