FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Public service fyller en viktig samhällsfunktion oavsett vad man personligen anser om utbudet
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tar man bort resten lär kostnaderna sjunka med 95% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
SVT har en bild just nu på sin playsida föreställandes manliga könsorgan på rad, med en text om orgasmer. Är det vad som kallas public service? Att låta barn som går in för att kolla på barnklipp först se på vuxna mäns könsorgan?
Nej, licensavgiften är imo en tvångsåtgärd med hot om våld från lagens förlängda arm om du inte betalar, som inte ska finnas. Det är mest trams på SVT och kollar jag på en annan kanal, som inte får del av licensavgifterna, förstår jag inte varför jag skulle behöva betala för något jag inte använder. Fast det är kanske samma sak med sjukvård, som jag betalar för men inte använder fullt ut och då borde licensavgiften ligga på skatten.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska bli intressant att se om Radiotjänst går vidare så att det blir domstolsprövning
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....icens-i-datorn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Det är ett rätt smart drag av radiotjänst, nu måste alla företag och kontor i Sverige som har datorer och uppkoppling börja betala, fast ingen på kontoret någonsin tittar på tv. Man bör få in rätt många fler avgifter framöver. Själv har jag varken någon tv och jag har heller aldrig tittat på tv i en smartphone, men kommer ändå behöva börja betala avgift. På kontoret kan man ju säkert spärra utgående trafik mot svt i brandväggen, men hur spärrar man sin mobil?
Senast redigerad av Danielos den 2013-03-09 klockan 14:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|