Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Radiotjänsten jagar även smartphoneägare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-06, 10:39 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Flytta från Sverige så slipper man den statliga maffian, det räcker inte att behöva betala 70-90% skatt som höginkomsttagare i Sverige utan man ska även med våld tvingas betala andra avgifter.

TV avgiften är kriminell hög med, kollar man vad Netflix, tv4play, viaplay kostar så är det betydligt billigare än TV avgiften.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-06, 11:25 #12
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Flytta från Sverige så slipper man den statliga maffian, det räcker inte att behöva betala 70-90% skatt som höginkomsttagare i Sverige utan man ska även med våld tvingas betala andra avgifter.

TV avgiften är kriminell hög med, kollar man vad Netflix, tv4play, viaplay kostar så är det betydligt billigare än TV avgiften.
Så hur fungerar public service på Malta?
Reklam i kanalen, kollar på italienska kanaler osv?

Sen om du inte kollar på skit-tv- även i Malta är en annan femma, men du som bor där får gärna jämföra hur ni har det gentemot Sverige så ser du skillnaderna.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-06, 11:58 #13

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Så hur fungerar public service på Malta?
Reklam i kanalen, kollar på italienska kanaler osv?

Sen om du inte kollar på skit-tv- även i Malta är en annan femma, men du som bor där får gärna jämföra hur ni har det gentemot Sverige så ser du skillnaderna.
Ingen aning, men har aldrig efterfrågat någon public service.

Visst har jag TV, även flera samt projektor. Även inga små TV utan 60" och 3D.

Men jag har friheten här att välja vad jag vill se, har konto på Netflix, TV4play, ViaPlay. Sedan ser jag vissa enstaka program på tv3*,tv8*,tv6* & kanal5* play.

Så betalar för det jag vill se, inte blir tvingad betala för något jag inte ser på.
Oläst 2013-03-06, 13:14 #14
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Ingen aning, men har aldrig efterfrågat någon public service.

Visst har jag TV, även flera samt projektor. Även inga små TV utan 60" och 3D.

Men jag har friheten här att välja vad jag vill se, har konto på Netflix, TV4play, ViaPlay. Sedan ser jag vissa enstaka program på tv3*,tv8*,tv6* & kanal5* play.

Så betalar för det jag vill se, inte blir tvingad betala för något jag inte ser på.
Betalar ni avgift baserat på antal tv-apparater, dess storlek och tekniska funktioner eller varför tog du upp dom när jag undrade en jämförelse mellan Sverige och Malta?
Räcker med att säga, jag vet inte och bryr mig inte.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-06, 13:24 #15

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Betalar ni avgift baserat på antal tv-apparater, dess storlek och tekniska funktioner eller varför tog du upp dom när jag undrade en jämförelse mellan Sverige och Malta?
Räcker med att säga, jag vet inte och bryr mig inte.
Ingen avgift alls, men i Sverige blir du tvingad med våld betala för något du inte använder. Även om du har en eller hundra tv i Sverige betyder det inte att man nödvändigtvis ser på svt.

Dock hade jag ingen tv alls i Sverige när jag bodde där, skulle jag haft det hade jag känt jag varit tvungen bomba radiotjänst i Kiruna lite med marken.
Oläst 2013-03-06, 13:47 #16
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
Svtplay är en av dem bättre webbtv sajterna, tycker absolut den är både smidig och välplanerad.
Men att tvinga folk att betala för detta oavsett om dem använder det eller ej är bara helt sinnessjukt.
Lås sidan och låt dem som vill se betala, vad är det svåra?
Ja, du har så rätt, om SVT vill att alla som tittar på deras program betalar TVavgift så finns tekniken för det redan (Pay-per-View) som kan kombineras med prenumerationer som TV4 och andra kanaler använder.

Jag tycker det är högst orättfärdigt att människor som inte själva har valt att betala för en tjänst ska tvingas betala för att leverantören (SVT) distribuerar den till alla.

Tänk om SAAB hade fått leverera ilar till alla de anser behöver en SAAB, och sen ha rätt att ta betalt för det..... Tanken svindlar...... Men så gör SVT!!!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-06, 13:57 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ja, du har så rätt, om SVT vill att alla som tittar på deras program betalar TVavgift så finns tekniken för det redan (Pay-per-View) som kan kombineras med prenumerationer som TV4 och andra kanaler använder.

Jag tycker det är högst orättfärdigt att människor som inte själva har valt att betala för en tjänst ska tvingas betala för att leverantören (SVT) distribuerar den till alla.

Tänk om SAAB hade fått leverera ilar till alla de anser behöver en SAAB, och sen ha rätt att ta betalt för det..... Tanken svindlar...... Men så gör SVT!!!
Nu är det väl ändå en väsentlig skillnad mellan en biltillverkare och public service...
Oläst 2013-03-06, 14:00 #18

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu är det väl ändå en väsentlig skillnad mellan en biltillverkare och public service...
Vi kan ta SL (Storstockholms Lokaltrafik), de kör med "Public Service", de skulle ju kunna skicka ut Månadsmärke till alla invånare i Stockholms län och sen skicka en räkning!

Eller vägverket kan ju ta ut en avgift för alla som promenerar på vägarna, har man ett par ben att gå med (eller en rullstol går bra den med) så kan man utnyttja vägarna... Avgift från alla i hela Sverige!

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-06 klockan 14:05
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-07, 03:59 #19
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
Conny det gör väl både SL och vägverket redan, du betalar 50% av SL kostnader genom skatten och vägarna betalar du genom skatten. Så tyvärr så är du tvingad att betala för något även om du inte använder vägarna eller kommunal trafiken :P
Sen att kalla SVT för public service är direkt fel, jag vet inte riktigt vilka dem menar är the public då jag tycker större delen av deras utbud är skit. De har ju inte ens ekonomi nyheter längre
Froggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-07, 10:12 #20
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Jag har ingen TV, faktiskt. Äger inte heller dator eller smartphone privat, utan det är min arbetsgivare som gör det. Betalar därför inte heller någon tv-licens.

Men, jag tycker att principen med public service är väldigt bra - däremot tycker jag att arbetsmärknadsprojektet i Kiruna är ganska sjukt. Varför ska public service särhanteras jämfört med presstöd för dagstidningar, vägbyggen eller skolor.

Personligen kan jag dessutom tycka att man borde göra en mindre och snärtare SVT/SR organisation, kanske lägga ner SVT2 och minska nöjesproduktioner. Men det är ju en helt annan diskussion.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017