FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Flytta från Sverige så slipper man den statliga maffian, det räcker inte att behöva betala 70-90% skatt som höginkomsttagare i Sverige utan man ska även med våld tvingas betala andra avgifter.
TV avgiften är kriminell hög med, kollar man vad Netflix, tv4play, viaplay kostar så är det betydligt billigare än TV avgiften. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Reklam i kanalen, kollar på italienska kanaler osv? Sen om du inte kollar på skit-tv- även i Malta är en annan femma, men du som bor där får gärna jämföra hur ni har det gentemot Sverige så ser du skillnaderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Visst har jag TV, även flera samt projektor. Även inga små TV utan 60" och 3D. Men jag har friheten här att välja vad jag vill se, har konto på Netflix, TV4play, ViaPlay. Sedan ser jag vissa enstaka program på tv3*,tv8*,tv6* & kanal5* play. Så betalar för det jag vill se, inte blir tvingad betala för något jag inte ser på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Räcker med att säga, jag vet inte och bryr mig inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Dock hade jag ingen tv alls i Sverige när jag bodde där, skulle jag haft det hade jag känt jag varit tvungen bomba radiotjänst i Kiruna lite med marken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag tycker det är högst orättfärdigt att människor som inte själva har valt att betala för en tjänst ska tvingas betala för att leverantören (SVT) distribuerar den till alla. Tänk om SAAB hade fått leverera ilar till alla de anser behöver en SAAB, och sen ha rätt att ta betalt för det..... Tanken svindlar...... Men så gör SVT!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Eller vägverket kan ju ta ut en avgift för alla som promenerar på vägarna, har man ett par ben att gå med (eller en rullstol går bra den med) så kan man utnyttja vägarna... Avgift från alla i hela Sverige! Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-06 klockan 14:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Conny det gör väl både SL och vägverket redan, du betalar 50% av SL kostnader genom skatten och vägarna betalar du genom skatten. Så tyvärr så är du tvingad att betala för något även om du inte använder vägarna eller kommunal trafiken :P
Sen att kalla SVT för public service är direkt fel, jag vet inte riktigt vilka dem menar är the public då jag tycker större delen av deras utbud är skit. De har ju inte ens ekonomi nyheter längre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Jag har ingen TV, faktiskt. Äger inte heller dator eller smartphone privat, utan det är min arbetsgivare som gör det. Betalar därför inte heller någon tv-licens.
Men, jag tycker att principen med public service är väldigt bra - däremot tycker jag att arbetsmärknadsprojektet i Kiruna är ganska sjukt. Varför ska public service särhanteras jämfört med presstöd för dagstidningar, vägbyggen eller skolor. Personligen kan jag dessutom tycka att man borde göra en mindre och snärtare SVT/SR organisation, kanske lägga ner SVT2 och minska nöjesproduktioner. Men det är ju en helt annan diskussion. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|