FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
De flesta ser väl det som en trialperiod i 1 år och jag brukar oftast om tjänsten är bra hänga kvar med det om allt funkar bra även om det är mycket dyrare när rabatten har gått.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter bra det Zenda.
Givetvis är inte tanken att i så fall säga upp direkt, men man vill inte binda sig med något som ev inte fungerar som man vill. Har precis lyckats ta mig ur "T-elia", efter en långdragen uppsägning.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Nappade på detta erbjudande och har nu flyttat över en av mina sidor till Inleed. Kan säga att jag upplever en märkbar skillnad i hastighet jämfört med City Network. Så än så länge verkar det jättebra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ingen överraskning, de små webbhotellen är ofta bättre vad gäller den dagliga driften än de stora såsom Loopia, Binero och City Network. Dessa tre är de som strulat klart mest för egen del, Loopia har i flera år varit överlägset sämst och de har även varit överlägset störst. Däremot är de stora generellt sett mindre sårbara och bättre rustade att hantera mer omfattande problem (men de råkar å andra sidan också oftare ut för sådana).
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är naturligtvis enklare att köra en liten motorbåt med 2-3 passagerare än en kryssare med 1000 passagerare, men det finns även småhotell som är dåliga. Jag tycker dock att zenda och inleed webbhotell är ett av de bättre hotellen bland de lite mindre och jag tycker att zenda är en frisk fläkt på webbhotellsmarknaden!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Vågar man gå över till ett mindre hotell, som växer och blir stora för snabbt?
Vi är många som vet vad som kan hända under denna resan. Dem mindra webhotellen är mycket troligt snabbare, just nu. Men hur blir det när dem har fått ett antal 1000 nya kunder som sitter och delar på samma bandbredd? Samt att ju större man blir desttu mer utsatta för attacker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visst är det så men alla webbhotell har varit små en gång i tiden. Man tar alltid en risk när man väljer ett mindre företag som leverantör oavsett vad det gäller. Det är sällan en bra idé för affärskritisk verksamhet men har man lite små sidoprojekt kan man ju alltid testa och ge en yngre aktör en chans.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart ska man ge dem en chans tycke jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som har koll på deras colocation-tjänst? 299kr i månaden låter för mig som väldigt lite pengar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|