FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är svårt att generalisera och säga att "ett TM-samtal tar X minuter". Det beror helt på vad som ska göras under samtalet.
Går samtalet ut på att få en uppgift bekräftad (t.ex. en kontaktperson), vilket kan vara ett uppdrag, bör det inte ta mer än 30 sekunder. I annat fall där en relativt komplicerad produkt ska säljas in kan det ta 20 minuter. Bäst är väl att se hur många samtal du hinner med på en timme och ta +/- några samtal för att få en ungefärlig uppskattning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ligger på drygt 11k för 16 simkorts-portar från kina. Okej, ska kolla på det. Tack för svar och synpunkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har själv provat på att jobba som telesäljare i ca 3 veckor (var magsjuk 4 dagar annars hade det blivit 4 veckor) och jag fick sluta pga att jag inte klarade kravet på 22,5 samtal per timme som snitt. Jag låg på 16,5 samtal per timme. Samt att jag sålde för dåligt helt enkelt! Kravet från den arbetsgivare jag jobbade för var att jag måste ringa minst 22,5 samtal per timme. Jag blev tillsagd att jag inte jobbade tillräckligt effektivt när jag inte kom upp i det uppsatta målet om 22,5 samtal per timme. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|