Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa upplägget för Telemarketing?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-15, 23:37 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Kan du behålla din stationära SIP och samtidigt koppla in mobilen på samma nummer?

När vi kollade för ett år sen så kunde ingen annan än Phonera erbjuda detta.
Ja? Ser inget konstigt med det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-20, 20:05 #12
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Finns det någon som erbjuder fastpris ip-telefoni/bredbandstelefoni för att ringa mobilsamtal? Vilken lösning är billigast när man ringer mycket mobil.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-20, 21:13 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Finns det någon som erbjuder fastpris ip-telefoni/bredbandstelefoni för att ringa mobilsamtal? Vilken lösning är billigast när man ringer mycket mobil.
Inte sett någon leverantör som erbjuder det när det gäller VOIP, och skulle framförallt inte fungerar mot callcenter,

Det hade blivit en väldigt stor förlust, och väldigt svårt beräkna något med. Eftersom callcenter har olika stor volym och ringmönster.

Alla våra callcenter kunder har olika ringmönster, dock så finns det ju möjlighet förhandla priset på samtalen vid större volym. Men då har man ju faktiska siffror beräkna efter.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-20, 21:43 #14
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Inte sett någon leverantör som erbjuder det när det gäller VOIP, och skulle framförallt inte fungerar mot callcenter,

Det hade blivit en väldigt stor förlust, och väldigt svårt beräkna något med. Eftersom callcenter har olika stor volym och ringmönster.

Alla våra callcenter kunder har olika ringmönster, dock så finns det ju möjlighet förhandla priset på samtalen vid större volym. Men då har man ju faktiska siffror beräkna efter.
Ok, jag förstår. Har inte heller hittat något, de flesta lösningar är rätt dyra och skulle resultera i kostnader på 10k / säljare med de minutpriser och uppkopplingsavgifter jag sett. Får nog bli att koppla ett fastpris mobilabonnemang till en dialer i värsta fall, erfarenhet av detta?
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-20, 22:59 #15
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Lutar åt en GSM VOIP Gateway

http://i760.photobucket.com/albums/xx248/lezi75/031.jpg
http://i760.photobucket.com/albums/x...zi75/blue5.jpg
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-20, 23:17 #16
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Ok, jag förstår. Har inte heller hittat något, de flesta lösningar är rätt dyra och skulle resultera i kostnader på 10k / säljare med de minutpriser och uppkopplingsavgifter jag sett. Får nog bli att koppla ett fastpris mobilabonnemang till en dialer i värsta fall, erfarenhet av detta?
Vilka volymer pratar vi om då om du kommer upp till 10k per säljare? Jag kan inte få ihop den summan när jag beräknar efter våra callcenter kunder.

När jag räknade på 8h aktiva samtal per dag konstant och 20 arbetsdagar, och en hel del uppkopplade samtal så kom jag inte ens upp i 50% av 10k. Och en säljare som jobbar heltid kommer inte kunna vara en robot och få 8h effektiv samtalstid varje arbetsdag.

Och då räknade jag inte ens på någon special stor kundrabatt på samtalen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-28, 03:13 #17
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Vilka volymer pratar vi om då om du kommer upp till 10k per säljare? Jag kan inte få ihop den summan när jag beräknar efter våra callcenter kunder.

När jag räknade på 8h aktiva samtal per dag konstant och 20 arbetsdagar, och en hel del uppkopplade samtal så kom jag inte ens upp i 50% av 10k. Och en säljare som jobbar heltid kommer inte kunna vara en robot och få 8h effektiv samtalstid varje arbetsdag.

Och då räknade jag inte ens på någon special stor kundrabatt på samtalen.
Okej sant, snarare 5k per säljare. Tycker fortfarande det är rätt mycket. Har kollat mycket på en voip gsm gateway som förvandlar GSM till voIP och tycker det verkar riktigt bra då man kan köra fastpris abb via dialer, någon erfarenhet av detta?
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-28, 09:49 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Okej sant, snarare 5k per säljare. Tycker fortfarande det är rätt mycket. Har kollat mycket på en voip gsm gateway som förvandlar GSM till voIP och tycker det verkar riktigt bra då man kan köra fastpris abb via dialer, någon erfarenhet av detta?
Tycker 5k är högt räknat med per säljare, om dom inte jobbar mer än heltid.

GSM GW med större antal kort är svindyra om man inte ska ha något från kina, sedan får du räkna med en viss extra fördröjning per uppkopplad samtal.

Sedan osäker på om dom tillåter dig använda ett fastpris mobabb för det, dom kommer se ringmönstret troligtvis och kalla det onormalt.

Mobiloperatörer tjänar pengar på inkommande samtal inte utgående i första hand. Fastpris abb med 99% utgående samtal 24/7 är världens förlust för dom.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-28, 14:29 #19
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Vilka volymer pratar vi om då om du kommer upp till 10k per säljare? Jag kan inte få ihop den summan när jag beräknar efter våra callcenter kunder.

När jag räknade på 8h aktiva samtal per dag konstant och 20 arbetsdagar, och en hel del uppkopplade samtal så kom jag inte ens upp i 50% av 10k. Och en säljare som jobbar heltid kommer inte kunna vara en robot och få 8h effektiv samtalstid varje arbetsdag.

Och då räknade jag inte ens på någon special stor kundrabatt på samtalen.
En Telesäljare bör kanske ha minst 22,5 samtal i timmen men en bra säljare som jobbar 8 timmar per dag, blir ändå tufft för att nå 180 samtal per dag, Skulle gissa att en bra säljare i realiteten klarar ca 150 samtal per dag över en längre tidperiod. Ringtider mellan 8-12+13-17. Med 180 samtal per dag blir det 3780 samtal på en genomsnittsmånad med 21 dagar. Eller 180*225 dagar per år blir 40 500 samtal per år.

Med 150-160 samtal per dag så blir det 150*21=>3150 per månad eller 150*225 dvs 33750 samtal per år.

Med en genomsnittskostnad på 5000 kr/mån som PatricWeb föreslog skulle det bli 1,32-1,59 kr/samtal.

Om den bästa säljaren klarar en "omvandling" på 1 av 45 samtal, dvs ca 2,2% får man nog vara nöjd.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-28 klockan 14:33
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-28, 15:14 #20
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Genomsnittstiden på våra callcenters kunder som inte har dailers ligger på 0:50-02:10 per samtal.

Vilket blir ett listpris utan någon rabatt på 1,04 - 2,23 per samtal, med väldig stor volym kan man räkna ge 50% rabatt vilket blir effektiv genomsnitt kostnad på 0.52-1.15 per samtal.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017