FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon som erbjuder fastpris ip-telefoni/bredbandstelefoni för att ringa mobilsamtal? Vilken lösning är billigast när man ringer mycket mobil.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det hade blivit en väldigt stor förlust, och väldigt svårt beräkna något med. Eftersom callcenter har olika stor volym och ringmönster. Alla våra callcenter kunder har olika ringmönster, dock så finns det ju möjlighet förhandla priset på samtalen vid större volym. Men då har man ju faktiska siffror beräkna efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lutar åt en GSM VOIP Gateway
http://i760.photobucket.com/albums/xx248/lezi75/031.jpg http://i760.photobucket.com/albums/x...zi75/blue5.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När jag räknade på 8h aktiva samtal per dag konstant och 20 arbetsdagar, och en hel del uppkopplade samtal så kom jag inte ens upp i 50% av 10k. Och en säljare som jobbar heltid kommer inte kunna vara en robot och få 8h effektiv samtalstid varje arbetsdag. Och då räknade jag inte ens på någon special stor kundrabatt på samtalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
GSM GW med större antal kort är svindyra om man inte ska ha något från kina, sedan får du räkna med en viss extra fördröjning per uppkopplad samtal. Sedan osäker på om dom tillåter dig använda ett fastpris mobabb för det, dom kommer se ringmönstret troligtvis och kalla det onormalt. Mobiloperatörer tjänar pengar på inkommande samtal inte utgående i första hand. Fastpris abb med 99% utgående samtal 24/7 är världens förlust för dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med 150-160 samtal per dag så blir det 150*21=>3150 per månad eller 150*225 dvs 33750 samtal per år. Med en genomsnittskostnad på 5000 kr/mån som PatricWeb föreslog skulle det bli 1,32-1,59 kr/samtal. Om den bästa säljaren klarar en "omvandling" på 1 av 45 samtal, dvs ca 2,2% får man nog vara nöjd. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-28 klockan 14:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Genomsnittstiden på våra callcenters kunder som inte har dailers ligger på 0:50-02:10 per samtal.
Vilket blir ett listpris utan någon rabatt på 1,04 - 2,23 per samtal, med väldig stor volym kan man räkna ge 50% rabatt vilket blir effektiv genomsnitt kostnad på 0.52-1.15 per samtal. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|