FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det så även för ab? Trodde dessa regler gällde främst för enskild firma?
http://www.privataaffarer.se/nyaaffa...a-hemma-359648 Tredje stycket under bilden tar upp ämnet. Senast redigerad av introstand den 2012-10-04 klockan 19:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej jag tror inte det.
Eftersom det är två skilda juridiska personer tror jag det är ganska svårt att reglera. Vad tycker ni andra? Är ett ab onödigt omständig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett AB kan du avsluta snyggt, snabbt och enkelt. En enskild firma trasslar in sig i din privatekonomi. AB är det seriösa valet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Vet inte om jag skulle säga att du kan avsluta ett AB snyggt, snabb och enkelt riktigt men
![]() Men visst är det fördelaktigt att ha skilda juridiska personer för slippa strul med privata ekonomin. Ser ingen fördel med annan bolagsform än AB i ditt fall, alla fall om du tänker driva verksamhet flera år framåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
AB kan säljas, likvideras eller gå i konkurs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
AB kan även "slås ihop med annat AB" dvs en "Merger", det finns ett sånt berepp hos bolagsverket som används vid uppköp och integrering med köparens bolag (där är då en skillnad mot att köpa upp ett bolag och låta det vara ett självständigt dotterbolag).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|