FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror inte PRQ haft F-skatt på flera år nu, eller lämnat in uppgifter korrekt.
Slutdatum för F-Skatt: 2010-11-18 Nya bolaget står det inget om F-skatt. Att det står att dom har F-skatt på fakturan skyddar dig som kund rätt mycket, då är det dom själva som hävdar att dom har det. Står det inte kan SKV hävda du ska betala in deras skatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
"Svensken man sitter sedan flera månader gripen i Panama misstänkt för penningtvätt. Enligt åklagarmyndigheten i Panama ska svensken tillsammans med en holländsk man ligga bakom tvätt av mer än 100 miljoner dollar. De båda tros också vara nyckelfigurer i ett större internationellt penningtvättnätverk, enligt den nyzeeländska affärssajten interest.co.nz." Jag har vetat om hans verksamhet mycket länge, han hade runt 30-50 skalbolag registrerad i Sverige för tvätta pengar. Flera av bolagen hade funnits aktiva länge, flera av bolagen stod som ägare av aktierna i bland annat flera av hans Nya Zeland bolag. Han bedrev flera Bank/finansbolag med. Sedan finns det väldigt mycket mer bolag i Sverige, även dom stora bankerna hjälper till med även om det inte syns på papper. Så i grunden när dom inte ens klarar av ha kolla på sådana typer av verksamheter så tror jag inte det är så konstigt dom inte klarar av kolla F-skatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har faktiskt inte kollat allabolag förrens idag, med anledning av just den här tråden. Blev lite fundersam och kollade fakturorna.. Hur ska man bokföra det här nudå? :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.skatteverket.se/foretagor...000118976.html Ring Skatteverket och fråga, kanske borde anmälas till Polisen om de nu utger sig att ha F-skatt, någonstans missas ju skatt att betalas till staten vvilket kan bli en soppa i slutändan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Men verkar inte lämnats in årsredovisning senaste 2 åren så lär ju varit rödflaggad länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker också det känns lite märkligt att inte Skatteverket agerat gällande de här bolagen fast man kanske inte kan lita på Allabolag.se till 110% heller.
Hoppas man kan bli av med Anonymous-terroristerna snart. Tyvärr lockar ju de där dramatiska videoinspelningarna en hel del småungar som suttit inne och spelat datorspel lite väl mycket och som gärna lånar ut sin dator till en eller annan attack.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Usch. När ska folk vakna upp? Jag blir rosenrasande på individer som inte kan göra rätt för sig igenom att köpa film, program, och annat upphovsrättsskyddat innehåll.
Sedan så struntar jag i om Tom Cruise har möjlighet att köpa en tre gånger så stor villa än han redan har om olaglig fildelning möter sitt slut. Han förtjänar pengarna. Sedan, så tycker jag att alla foliehattar som syftar på att Hollywood styrs av högre uppsatta elaka satar som bakar in undermedvetna meddelanden i filmer kan tänka om. Säger som Obama, "we are the change we seek". Ner med alla sidor som associeras till torrents, bannlys tekniken, och bura in Svartholm med sällskap på livstid utan lyxen som erbjuds i vissa anstalter i dagsläget. F.ö så ska skurkarnas / de kriminellas tillgångar skänkas till kändiseliten. Sedan så är det ju rätt uppenbart att Mytomanbay använder "strömavbrott" som täckmantel. Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-10-02 klockan 22:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
F-skatt gäller väl bara vid försäljning av tjänster. Colocation och hosting räknas väl som produkter - d.v.s. bara momspliktiga. Däremot om de säljer några timmar så krävs F-skatt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|