FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
GP rapporterar idag om att konsumentverket förbereder åtgärder mot tre specifika företag som systematiskt bryter mot "SPAM-lagen", trots tillsägelser.
Citat:
Det tog sin lilla tid.. Min uppfattning är att skräppostmängden ökat markant från svenska bolag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En liten ljusning men man ska nog inte jubla riktigt än
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Äntligen!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi får väl se... Viten om 100 kr per meddelande eller liknande borde ju vara en vettig väg.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Äntligen!
Men man ska väl inte ropa hej ... Jag hoppas att ni som har EF, eller får det till er som privatperson anmäler all spam ni får - det är först när de får tillräckligt många som de kan agera KV har bytt adress till anmälningssidan- här är den nya http://www.konsumentverket.se/intern...m-steg-1-av-3/ Jo, jag anmäler dagligen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En tweet om det med företagsnamnet eller ett mail till deras VD, händer väl att slinker iväg när jag är på dåligt humör (ja, jag har EF och då får de inte sända obeställt). Sist hade jag en konversation där jag tydligen var utvald mottagare, fast det stod undisclosed reciepients i mottagarfältet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Tror inte det blir något straff i domstol, även om det blir det så är det väl värt betala den avgiften för att få skicka spam.
Böter är ju bara en avgift för att få göra vissa saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Beror ju lite på brottet och verksamheten, dålig publicitet kan skada ett företag.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||