FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
|
Binero kräver inte att kunden ska stanna kvar och kräver inga pengar genom avtal som inte går att säga upp. Ska en kund få tillbaks pengar för den tiden då tjänsten fungerat, eller bara för den tiden det strulat?
|
|||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla förklaringar för mina kollegor/kunder/samarbetspartners varför vi måste flytta och hur jäkla bra och prisbelönt det nya hotellet är. De som redan var stressade av att den servern vi låg på tidigare hade blivit så dålig. Nu skall jag övertyga dom återigen att det är nödvändigt att flytta för att mitt 'bra' och 'prisbelönta' webhotell inte var så bra som jag utlovat. Dessa folk fattar inte det här med att man skall förutsätta att webhotell lovar och sedan inte håller och inte tar ett smack ansvar för det de lovade. Dessa personer är oftast hårt arbetande småföretagare som driver mindre verksamheter där det är viktigt att vara lojal och ärlig. De fattar inte sådant här och skall jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vad jag skall säga till dom nu. Jag skiter i om Binero betalar tillbaka eller inte. Skiter fullständigt i det. Jag känner mig oerhört besviken att de lurat mig att lägga all denna tid på att flytta till dom när det kunnat undvikas. Jag fattar inte hur de kunnat sitta och säga att de har fullt stöd för ASP när jag var i kontakt med dom och inte bry sig om vilket djä*la besvär det skulle bli för mig när jag kom på att de ljög. Ursch, säger jag. Fy vad oärligt. Det är bara att hålla tummarna att de är så pass hederliga att de låter mig få lite tid att flytta igen innan de slänger ut mina siter på deras klustrade linuxmiljö som gör att alla mina sessionsvariabler far åt hel*ete och alla siter slutar att fungera. Den dagen har jag inget företag längre och då kan de ju betala tillbaka fjuttiga summor hur mycket som helst. Jag har ingen inkomst och mina barn ... ja... Skiträdd är jag nu för att jag lagt hela min framtid/försörjning i händerna på några som struntar fullständigt i att jag uppenbarligen lever på detta och tycker att de kan lastbalansera bort mina asp sidor utan att informera mig ett smack och inte ens ge mig förvarning om vad som kommer att hända så att jag kan välja om jag vill gå i konkurs eller om jag vill rädda mina siter. //Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
Binero har med andra ord mer eller mindre agerat bedrägligt för att locka in en ny kund, det minsta de kan göra är att betala tillbaka HELA summan och be om ursäkt för sitt agerande. När jag inte kan leverera en vara i min webbshop så är det vad jag får göra (samma sak när jag jobbar som konsult, kan jag inte levrera vad jag avtalat med kunden så är det bara att bita i det sura äppllet och betala tillbaka förskottspengarna, har man inte fakturerat så är det bara att räkna bort timmarna), be kunden om ursäkt och betala tillbaka HELA summan, inkl fraktkostnad och jag får inte pengarna tillbaks för mina transaktionskostnader. Det värsta som kan hända är att jag får en missnöjd kund (som har fog för sina klagomål), och det vill jag till varje pris undvika. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-23 klockan 19:49 |
||
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har mailat Binero (konsument/support) följande.
--- Jag har varit i kontakt med Företagsjurist ***** som anser att: Du har självklart rätt till skälig tid att ta ställning till om du vill gå över på deras nya avtal och vad det innebär för dina siter/din verksamhet innan de gör några förändringar. Något jag också tycker ni borde förstått. Jag vill alltså återgå till att ligga på ett rent windowssystem tills jag har fått skälig tid att antingen skriva om applikationerna eller flytta mina siter. Jag kan inte riskera min verksamhet för att ni inte respekterar kund och fullständigt nonchalerar att vissa funktioner slutar fungera (laddningstid på >5 min är att likställa med att sluta fungera) från ena dagen till den andra. Jag kommer att ha panik fram till den dagen jag antingen fått garantier från er att ni flyttar tillbaka mina siter och inte gör något igen utan att jag fått tid på mig att åtgärda. Ni inser det orimliga i att ni från ena dagen till den andra tycker er ha rätt att sätta alla mina siter ur funktion med hänvisning till att alla webhotell går över på Linux och att jag skall ha förstått det trots att jag vid ett flertal tillfällen påpekat att jag inte kan ligga på ett linuxsystem. --- Vet inte om någon (kanske ingen) är intresserad av hur Binero behandlar sina kunder som är så pass Obsolete som Conny och jag, men jag inbillar mig/hoppas att det fortfarande finns viss hänsyn kvar hos folk som har förtroende för andra och inte alltid är beredd på att bli lurad och därigenom får skylla sig själv om de tror gott om andra. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan ju vara så att de har haft stöd för klassisk ASP det är inget som jag vet då jag bara har funnits på deras 2.0 miljö några veckor.
|
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De anser ju fortfarande att de har stöd för klassisk asp enligt deras support som denna tråden startades med. De har fortfarande på deras hemsida att: "Windows och Linux. Hos oss behöver du inte välja, du har tillgång till både Windows och Linux på ditt konto och kan välja operativsystem för varje domän och subdomän." Jag vet inte om jag är extra korkad då som vissa antyder i denna tråden. Men jag tolkar iallafall detta som att väljer jag Windows så slipper jag linux och kan jobba med de funktioner som gäller för klassisk asp och som körs på windows. Det står också så här att läsa på deras beställningssida: "Lastbalanserad miljö. För att ge dig största möjliga driftsäkerhet så lastbalanserar vi din webbplats och e-post. Detta innebär att dina tjänster finns på flera servrar." Här anses det då alltså att kund skall vara så pass kunnig att man fattar att man lastbalanseras över på linuxburkar där märkliga tecken, Sessionsvariabler och asp-filhantering ballar ur. Sorry, grabbar. Jag fattade inte det när jag tecknade avtal med er. Jag rekommenderar att ni är så pass ärliga att ni förändrar formuleringen i dessa två stycken så att inte fler råkar ut för samma sak som jag gjort. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår Nilsson fullständigt. Står det Windows så ska det vara Windows rakt igenom. Stödjer de ASP så ska de stödja ASP full ut. Eftersom det var hänvisning och jämförelse med bilar så skulle, enligt många här, Binero kunna sälja denna Lamborghini blocket utan att behöva nämna vad som finns under skalet... ?
![]() http://walyou.com/lamborghini-build/ |
||
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Frågar man Binero så kan de säkert ge en mer detaljerad specifikation av Lamborghinin än den som finns på deras hemsida. Det som många missar i diskussionen är att även om det finns stöd för det ena eller det andra så innebär det inte att allting fungerar exakt likadant från ett webbhotell till ett annat. Även om man kör PHP så kan man ha olika versioner där en del gamla utfasade funktioner slutar fungera eller fungerar annorlunda i en nyare version. Webbhotellet kan även blockera vissa funktioner för att höja säkerheten i en delad miljö. Med det sagt så hade Binero kunnat ordna en speciallösning för gamla ASP-kunder som drabbas i den nya miljön men det är förmodligen en förhållandevis mycket liten grupp och kör man McDonalds-strategin (billiga produkter till den stora massan) så har man rationaliserat bort sådana "onödiga" kostnader. .NET fungerar väl antagligen alldeles utmärkt? Det är naturligtvis hur som helst en god idé att uppgradera koden men det låter sig ju inte göras i en handvändning. Kontentan är att vill man ha full kontroll över produktionsmiljön så kan man inte välja ett vanligt webbhotellkonto.
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Lider verkligen med Charina! Förstår verkligen frustrationen och besvikelsen.
Men tyvärr så bryr sig inte webbhotellen om sina kunder så pass mycket så att dom gör en undersökningen innan dom gör en massa förändringar. Någon nämnde Volvo, visst Volvo kan inte ha reservdelar till en bil som är 60 år gammal men Volvo kommer aldrig att tvinga sina gamla kunder som har en 60 år gammal bil att göra en uppgradering av bilen så att bilen inte fungerar. För att göra en modernare jämförelse så tvingas ingen att uppgradera t.ex. Wordpress. Utan du får själv, manuellt, installera en uppdatering. Webbhotellen (ber om ursäkt för generalisering, alla är inte lika) är idag för trångsynta och inte intresserade av kundnytta. Det är viktigare att ha nån ny sciencefiction-teknisk miljö än att tillmötesgå sina kunder. Förstår inte vad problemet är att låta kunden välja. Uppgradera era system, det är jättebra, men låt kunden själv välja om man vill uppgradera. Ni kan inte ta för givet att era kunder ska betala en massa pengar och uppgradera sin kod för att ni vill uppgradera era system. Detsamma gäller när webbhotellen får för sig att uppgradera PHP-version. Istället för att erbjuda en ny version av PHP så tvingar man in alla i den nya versionen. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|