FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller på med ett project och addar alla mina sidor till Bing.com . märker nu en vecka efter att jag addat sidorna till bing att även yahoo trafiken ökat avsevärt, någon som upplevt liknande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror troligtsvis på att Yahoo och Bing sedan 2010 samarbetar. Yahoo visar Bings sökresultat mot att de får en del av reklampengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ah det förklarar saken ! Tack ! Bra tips till er alla att lägga till era sidor i bing visste ni att 10% av världensbefolkning använder bing framför google?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Mvh --------------------------------------- Simplicity it's hard to achieve |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Den senaste jag sett: http://www.karmasnack.com/about/sear...-market-share/
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En till: http://www.netmarketshare.com/search...e.aspx?qprid=4
Men denna (från Chitika) ger helt andra siffror: http://insights.chitika.com/2012/sea...e-2012-update/ (här ligger Bing OCH Yahoo! vardera ÖVER 10%). Är det någon på WN som har koll på vilken av resultaten och mätvärderna som kan anses som mest tillförlitliga (och varför)?
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
räcker det att sitemap tillägget (Google xml sitemaps) pingar bing första gången jag skapar en ny webbplats?
Eller det är bättre att själv aktivt lägga till url:n? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tror det är betydligt fler än 10%, men då beror det nog snarare på vilken typ av sajt man mäter på. Alla nya Windowsdatorer levereras med Explorer + Bing som förinställt. Folk, som min mamma till exempel, tänker inte på sånt. När dom ska googla kan dom lika gärna göra det i Bing. Jämför engelska, "to hoover" betyder att dammsuga, men Hoover är ett varumärke. Samma med varumärket Rollerblade som hittade på samlingsnamnet inlines för "sommarskridskor". 40-talisterna har gott om pengar och det kommer nog att säljas en hel del datorer till denna kräsna målgrupp...!! Dom bryr sig knappast om trivialiteter som sökmotor eller webbläsare. Dom vill använda datorn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
MrBob,
Citat:
Varje månad "hamnar" ca 200,000 personer till dessa webbplatser via sökmotorer. MER ÄN 90% kommer via Google. 4-6% av dessa kommer via Bing och 3-4% kommer via Yahoo. Nu utgör en sådan liten trafik självklart ingen statistiskt säkerställd bild över den faktiska mängden globalt, men PERSONLIGEN TROR jag siffran är relativt rättvisande.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det skulle vara kul att få veta hur många som söker på "google" i Bing för att kunna googla därefter.. kanske där som de sista 6%en av sökningarna finns att hämta?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|