Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inArchive.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-27, 13:43 #61
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Ser inget rimligt i detta. Det är som om det snöar ute så måste man ta på sig vinterjacka inomhus. InArchive är en sak och och jag är en annan sak.
Men, alltså, förstår du verkligen inte? Ingen skulle lyssna på Anders Borgs ekonomiska teorier om han var en gymnasiestudent men nu är han finansminister. Eftersom ingen på forumet känner till dig så måste du presentera dig om någon ska orka läsa igenom dina uppsatser och bry sig om dina teorier. Eftersom du påstår dig vara SEO-expert så måste du också ge några belägg för påståendet. Att du anser InArchive vara satan på nätet är INTE ett belägg
Oläst 2012-07-27, 14:15 #62
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Standard Äntligen! Ett inlägg om vad tråden handlar om !!!

2.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vem bryr sig om vad de säger? Det är ungefär lika intressant som att läsa 100 gånger om vad du själv anser om personerna.
Så det enda av intresse här för dig är mig. Men InArchive, som tråden handlar om, är inte intressant. Ja, ja, var och en får självfallet tycka som den vill.

3.
Citat:
På vilket sätt tjänar de pengar menar du? Finns några redovisade inkomster att ta del av?
Då kan man ju osökt fråga sig om du läst webbsidan om InArchive?
Det är väl uppenbart - alldeles särskilt av de svar InArchive ger, men som du säger dig inte vara intresserad av - att InArchive inte är en välgörehetsorganisation? Att kräva omöjliga bevis för något så självklart är väl kanske inte särskilt meningsfullt?

4.
Citat:
Visa några exempel på effekterna för specifika sajter själv? Om de får 99,9% skräptrafik så är det väl skit samma.
Vad tjänar din motfråga till här?
Däremot är svaret på den fråga jag ställt relevant i sammanhanget.

5.
Citat:
Det där är en ren gissning.
Njae, det är ingen gissning. Det är en fråga till Nikke Lindqvist. En fråga som han av personliga skäl inte vill svara på.

Citat:
Ingen av oss vet vad Google kommer göra med denna typ av sajter framöver.
Det är ingen som kan förneka detta. Vi vet bara vad som gäller idag, och att Google efter alla dessa år med liknande scams fortfarande inte kan hantera ens en masskopiering av denna dignitet.

Men då är en naturlig följdfråga ifall det uppenbara faktum att vi inte vet något om framtiden är skäl nog för att inte agera mot dem som bryter mot lagen och dessutom försöker sabotera för en stor del av ett lands webbplatser?

Citat:
Vettiga original kommer alltid att premieras såväl av besökarna som Google. Det är ju inte så att de snor en väsentlig andel av trafiken från varje sajt men många bäckar små.
Absolut. Jag håller med dig.

6.
Ursprungligen postat av Bosse007
6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om?

Citat:
Du tänker helt galet. Frågan är istället om det är värt att lägga tid och energi på.
Jag förstår inte på vilket sätt du menar att jag tänker helt galet.
Självklart är det värt att lägga tid på att försöka hindra brottslighet av denna typ. Detta gör jag med information. Jag har svårt att förstå hur någon kan tycka att information inte är bra. Den som inte bryr sig behöver ju heller inte engagera sig i denna tråd. Kan det vara enklare?

Citat:
Gör en polisanmälan och arbeta på som vanligt med kvalitativa tjänster och webbplatser så kommer allt gå bra.
Det är en väg att välja, för den som så önskar.

7.
7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google?

Citat:
Det är väl upp till var och en att avgöra om det är värt besväret.
Håller med dig igen!

Citat:
Google är säkerligen redan väl medvetna om detta problem. InArchive är långt ifrån de enda som kopierar material även om det är relativt få som gör det i samma omfattning.
Ja, det är i runda tal ingen annan som gjort det i samma omfattning som InArchive, i alla fall i Europa.
Vi vet inte om Google är medveten om problemet. Det tycks ju inte vara så eftersom det är så lätt att lura sökmotorerna. Om det skulle vara så att Google är medveten om problemet uppstår frågan varför de inte gjort något åt saken.
När vi nu inte vet varken vad Google vet eller om de har för avsikt att skärpa sig, kanske det inte är helt fel att aktivera sig själv för att förhindra att fler InArchives poppar upp?

9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare?

Citat:
Naturligtvis har man inget att vinna på det men jag tror heller inte att några vettiga sajter förlorar på det. Den lilla andel besökare en kvalitativ tjänst förlorar den vägen är knappast några särskilt viktiga besökare.
Jag upprepar vad jag sagt fler gånger tidigare, om man inte känner till något annat om InArchive så måste man nog ändå i alla fall ta 170.000 vilsna besökare/månad - redan i inledningsskedet - på allvar.

Citat:
Jag med många andra tycker inte bättre om InArchive än vad du gör men det är en väsentlig skillnad mellan att göra en polisanmälan och att ge sig ut på ett omfattande korståg mot en tämligen värdelös kopieringstjänst.
Ja, det är skillnad mellan dessa två exempel du ger.

Citat:
De flesta av oss måste göra prioriteringar av tid och resurser.
Hindrar jag någon från att göra dessa prioriteringar?

Citat:
Sådär, nu tänker inte jag säga något ytterligare i den här tråden
Jag vill understryka att jag mycket uppskattar att du är en av de första i denna tråd som faktiskt vågade diskutera InArchive, samt att du svarade på de frågor jag riktade till Nikke Lindqvist, men som han tyvärr försöker undvika till varje pris! Det ska du definitivt ha en eloge för!
Återstår att se om detta "korståg" (för att använda ett i denna tråd lätt slitet ord, myntat av Nikke Lindqvist) mot mig fortsätter.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-27, 14:17 #63
Medlem

Medlem

Standard Ännu en som inte kan hålla sig till ämnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Du menar att SEO (som du är expert på) inte är relevant i denna diskussion?
Nej, det har jag aldrig sagt!
Oläst 2012-07-27, 14:38 #64
Medlem

Medlem

Question Varför bry sig om något?

Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget.

Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Men det har ju extremt mycket med saken att göra.
Själv tycker jag inte personangrepp har med något att göra.

Citat:
För det jag säger, är att sajter som inArchive inte utgör något som helst hot mot andra sajters närvaro i Googles sökresultat.
Och då säger jag att du har fel.
Förutom av allt annat som visar på att du har fel så visar de 170.000 besökarna/månad - i inledningsskedet av InArchives brottsliga bana - som landat på fel sajt att här kan det inte skada att stämma i bäcken.

Citat:
Det är min enda utgångspunkt, och det är enbart i det avseendet jag avser att ha några åsikter om den.
Men Nikke Lindqvist! Det är inte den enda utgångspunkt du har. Du har flera, och en av dessa är att man ska låta alla göra som de vill oavsett om de bryter mot lagen eller skadar andra.
Du hävdar att du inte har några åsikter om InArchive, men det är ju just vad du har. Och dessa åsikter överensstämmer med mina. Sedan får var och en använda sitt eget förnuft för att avgöra vem av oss som har rätt. Mina frågor till dig som du inte velat svara på ger kanske en bra indikation om detta?

Citat:
Den som upplever inArchive som ett hot, den har väldigt mycket att lära om hur Google har utvecklats de senaste åren, och den som ser sin sajts Google-närvaro påverkas av inArchive,
Du får gärna tycka att jag har mycket att lära om "hur Google har utvecklats de senaste åren". Men själv bryr jag mig inte ett skvatt om detta, utan för mig är bara det som gäller idag relevant.

Citat:
den borde ägna sin kraft åt att göra sajten bättre istället för att storma mot väderkvarnar.
Finns inga väderkvarnar var jag sitter, och vädret är lugnt!
Jag värnar om andra i motsats till dig som anser att man inte ska göra något åt dem som på illegala vägar försöker sabotera hela länders webbplatser.

Jag ägnar mig åt information. Sedan är var och en fri att göra vad den vill. Det finns t ex två vägar som jag har föreslagit. Den som förstår sitt eget bästa lägger i alla fall ner några få minuter på detta.

Citat:
Vad gäller eventuella lagliga aspekter så har jag ingen aning om vad som gäller i Estland (eller var nu sajtens upphovsmän finns).
Det är heller inget jag satt mig in i djupare men förutom det faktum att copyrightskyddet gäller i hela den civiliserade delan av världen så har jag upplysts om att det finns ett EU-direktiv i frågan.
Oläst 2012-07-27, 14:42 #65
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Men snälla 007, om du vill diskutera detta med Nikke Lindqvist kan du väl skicka det som personligt meddelande. Detta tjatande tillför inget i ämnet som kan föra diskussionen vidare.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-27, 14:45 #66
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Nej, det har jag aldrig sagt!
Jo det har du visst, du har sagt att det inte är relevant att diskutera din självutnämnda (!) expertis inom seo i relation till denna monstermonolog till tråd. Jag och andra i tråden hävdar motsatsen.

Sedan undrar jag fortfarande vilken sida som är störst i sverige gällande bostadsrätter. Är det den som nämnts tidigare i tråden? h**p**.se? I sådana fall ställer jag mig frågande till samtliga påståenden i din signatur.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-27, 14:46 #67
Supermoderator

Supermoderator

Du vägrar ju själv svara på relevanta frågor... Varför ska då han bry sig om att svara dig? Det är som att prata med en vägg... Vill ni två fortsätta er personliga fejd så ta det via PM så vi andra slipper läsa eländet.
Oläst 2012-07-27, 14:52 #68
Medlem

Medlem

Exclamation Tillbaka till vad tråden INTE handlar om

Citat:
Men, alltså, förstår du verkligen inte?
Är detta också ditt sista inlägg i denna tråd?

Sorry, men nej jag förstår inte varför det är viktigare att veta allt om mig än något om dem och det som tråden handlar om.

Citat:
Ingen skulle lyssna på Anders Borgs ekonomiska teorier om han var en gymnasiestudent men nu är han finansminister.
Jag upprepar. Du behöver inte läsa vad jag skriver. Det är frivilligt. Jag håller dig inte i ett skruvstäd framför denna tråd, eller hur?

Citat:
Eftersom ingen på forumet känner till dig så måste du presentera dig om någon ska orka läsa igenom dina uppsatser och bry sig om dina teorier.
Jag har aldrig sett att någon presenterat sig eller uppmanats att presentera sig tidigare (därmed inte sagt att det finns undantagsfall!).

Du behöver inte läsa mina "uppsatser"! Du behöver inte bry dig om mina teorier!

Citat:
Eftersom du påstår dig vara SEO-expert så måste du också ge några belägg för påståendet.
Nej, varför behöver jag ge belägg för detta? Vad tror du jag bryr mig om vad du eller andra tror om mig? Antingen tar man åt sig av vad jag skriver och lyssnar, eller så gör man det inte. Räcker inte de fakta som finns som visar på min kompetens så är det synd, men då är det bara så.

Om du däremot diskuterar det som är av betydelse så hakar jag snabbt på men du måste förstå att i ett forum är man inte tvingad till att presentera sig. Den som vill lyssna gör det, den som inte vill gör inte detta.

Citat:
Att du anser InArchive vara satan på nätet är INTE ett belägg
Det är ditt osakliga ordval, som dessutom är oriktigt.

Om du inte vill läsa vad jag skriver, varför gör du det ändå?
Oläst 2012-07-27, 14:54 #69
Medlem

Medlem

Tool Ännu en som inte kan hålla sig till ämnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Men snälla 007, om du vill diskutera detta med Nikke Lindqvist kan du väl skicka det som personligt meddelande. Detta tjatande tillför inget i ämnet som kan föra diskussionen vidare.
Jag vill inte diskutera detta med Nikke Lindqvist, jag vill diskutera detta med den som är intresserad av ämnet.

Vem tvingar dig att läsa denna tråd? Inte jag i alla fall!
Oläst 2012-07-27, 14:57 #70
Medlem

Medlem

Exclamation Utanför ämnet, i vanlig ordning

Citat:
Du vägrar ju själv svara på relevanta frågor... Varför ska då han bry sig om att svara dig? Det är som att prata med en vägg... Vill ni två fortsätta er personliga fejd så ta det via PM så vi andra slipper läsa eländet.
Nej. Jag ställer frågor om det tråden handlar om, InArchive.
Dessa frågor vill Nikke Lindqvist inte svara på efters om svaren då skulle tydliggöra det Nikke Lindqvist skriver, och som jag inte håller med om.

Som jag förklarat genom hela tråden vägrar jag inte svara på relevanta frågor. Jag svarar på frågor som har med InArchive att göra.

Återigen, läs inte denna tråd om du inte vill. Det är min rekommendation.
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017