FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Medlem
|
2.
Citat:
![]() 3. Citat:
Det är väl uppenbart - alldeles särskilt av de svar InArchive ger, men som du säger dig inte vara intresserad av - att InArchive inte är en välgörehetsorganisation? Att kräva omöjliga bevis för något så självklart är väl kanske inte särskilt meningsfullt? 4. Citat:
Däremot är svaret på den fråga jag ställt relevant i sammanhanget. 5. Njae, det är ingen gissning. Det är en fråga till Nikke Lindqvist. En fråga som han av personliga skäl inte vill svara på. Citat:
Men då är en naturlig följdfråga ifall det uppenbara faktum att vi inte vet något om framtiden är skäl nog för att inte agera mot dem som bryter mot lagen och dessutom försöker sabotera för en stor del av ett lands webbplatser? Citat:
6. Ursprungligen postat av Bosse007 6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om? Citat:
Självklart är det värt att lägga tid på att försöka hindra brottslighet av denna typ. Detta gör jag med information. Jag har svårt att förstå hur någon kan tycka att information inte är bra. Den som inte bryr sig behöver ju heller inte engagera sig i denna tråd. Kan det vara enklare? Citat:
7. Ursprungligen postat av Bosse007 7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google? Citat:
Citat:
Vi vet inte om Google är medveten om problemet. Det tycks ju inte vara så eftersom det är så lätt att lura sökmotorerna. Om det skulle vara så att Google är medveten om problemet uppstår frågan varför de inte gjort något åt saken. När vi nu inte vet varken vad Google vet eller om de har för avsikt att skärpa sig, kanske det inte är helt fel att aktivera sig själv för att förhindra att fler InArchives poppar upp? Ursprungligen postat av Bosse007 9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Återstår att se om detta "korståg" (för att använda ett i denna tråd lätt slitet ord, myntat av Nikke Lindqvist) mot mig fortsätter. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Ursprungligen postat av Bosse007
Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget. Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå. Själv tycker jag inte personangrepp har med något att göra. Citat:
Förutom av allt annat som visar på att du har fel så visar de 170.000 besökarna/månad - i inledningsskedet av InArchives brottsliga bana - som landat på fel sajt att här kan det inte skada att stämma i bäcken. Citat:
Du hävdar att du inte har några åsikter om InArchive, men det är ju just vad du har. Och dessa åsikter överensstämmer med mina. Sedan får var och en använda sitt eget förnuft för att avgöra vem av oss som har rätt. Mina frågor till dig som du inte velat svara på ger kanske en bra indikation om detta? Citat:
Citat:
![]() Jag värnar om andra i motsats till dig som anser att man inte ska göra något åt dem som på illegala vägar försöker sabotera hela länders webbplatser. Jag ägnar mig åt information. Sedan är var och en fri att göra vad den vill. Det finns t ex två vägar som jag har föreslagit. Den som förstår sitt eget bästa lägger i alla fall ner några få minuter på detta. Det är heller inget jag satt mig in i djupare men förutom det faktum att copyrightskyddet gäller i hela den civiliserade delan av världen så har jag upplysts om att det finns ett EU-direktiv i frågan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men snälla 007, om du vill diskutera detta med Nikke Lindqvist kan du väl skicka det som personligt meddelande. Detta tjatande tillför inget i ämnet som kan föra diskussionen vidare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det har du visst, du har sagt att det inte är relevant att diskutera din självutnämnda (!) expertis inom seo i relation till denna monstermonolog till tråd. Jag och andra i tråden hävdar motsatsen.
Sedan undrar jag fortfarande vilken sida som är störst i sverige gällande bostadsrätter. Är det den som nämnts tidigare i tråden? h**p**.se? I sådana fall ställer jag mig frågande till samtliga påståenden i din signatur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du vägrar ju själv svara på relevanta frågor... Varför ska då han bry sig om att svara dig? Det är som att prata med en vägg... Vill ni två fortsätta er personliga fejd så ta det via PM så vi andra slipper läsa eländet.
![]() |
![]() |
#68 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Är detta också ditt sista inlägg i denna tråd?
![]() Sorry, men nej jag förstår inte varför det är viktigare att veta allt om mig än något om dem och det som tråden handlar om. Citat:
Citat:
Du behöver inte läsa mina "uppsatser"! Du behöver inte bry dig om mina teorier! Citat:
Om du däremot diskuterar det som är av betydelse så hakar jag snabbt på men du måste förstå att i ett forum är man inte tvingad till att presentera sig. Den som vill lyssna gör det, den som inte vill gör inte detta. Citat:
Om du inte vill läsa vad jag skriver, varför gör du det ändå? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vem tvingar dig att läsa denna tråd? Inte jag i alla fall! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dessa frågor vill Nikke Lindqvist inte svara på efters om svaren då skulle tydliggöra det Nikke Lindqvist skriver, och som jag inte håller med om. Som jag förklarat genom hela tråden vägrar jag inte svara på relevanta frågor. Jag svarar på frågor som har med InArchive att göra. Återigen, läs inte denna tråd om du inte vill. Det är min rekommendation. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|