FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, jag har skrattat åt de annonser länge. Fattar inte att han fortsätter att annonsera med dessa domäner. FInns det verkligen folk som kontaktar han och ens prutar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Antingen är de komiker eller ofrivilliga komiker. Jag tippar på det senare och betvivlar att de NÅGONSIN kommer få ett enda bud. Jag hittade personligen knappt en enda domän i deras listor som jag ens skulle regga för standardpris. ;-)
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte scam, utan verklighetsflykt. Han vet säkert att domänerna inte är värda i närheten av de priser som han anger, men hoppas på att få någon idiot på kroken i alla fall. Det finns mängder av sådana här lirare som reggar en massa domäner i förhoppning om att i alla fall kunna sälja någon av dem. Men jag tror att han hade haft bättre avkastning på pengarna, om han spelat några lottorader istället.
Det tråkiga börjar när de lägger ut skiten på tjänster som missdomain. Sådana här lirare är anledningen till att jag inte kollar missdomain överhuvudtaget. Det är för mycket gegga och oseriösa anbud. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haha ja vad ska man säga! Fantasipriser.
Går man in på domänkungen.com så landar man på: http://www.xn--domnkungen-s5a.com/ på en hemsida skapad genom snabber. Han huserar under domänen domänkungen, med företaget Dabli Handelskommunikation AB, och har e-postadress domanforsaljning(at)greenswede.se. Helt inkonsekvent alltså. På hemsidan så särskriver han ord så ofta han kan: "domän namn", "musik tjänster", "moln tjänster", "kärnkrafts industri". Företaget hade sitt första verksamhetsår 2010, där de gick -126 000 kr. Trots detta så har han tagit ut 500 000kr under året i lön till sig själv som vd och styrelsen (där han och frun ingår). I mina ögon är det inte helt seriöst... ![]() Men nåt måste han ju sälja om inte domäner, för han har en omsättning på runt 1 miljon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack MRDJ
![]() Jag tänkte faktiskt själv göra en tråd om just dessa domäner som finns listade på domänkungen.com men lät bli. Men nu när du gjorde det så ville jag ändå skratta så här kommer det: hahaha ![]() Kan inte förstå om han är seriös eller oseriös. Som Captain sade: Jag hade nog inte ens reggat någon utav dessa domäner för standardpriset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa tyckte jag var de fina skidbilderna han har under "Övrigt", känns väldigt relevant till sidan. Ännu bättre är att man får låna dem om man länkar till deras sida. Värsta super-länkbetet måste det ju vara?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
satt själv nu och slösurfade på blocket och tänkte ta en titt på vilka godbitar som finns till salu, vilka hutlösa priser för .se domäner! Frågan är: Får verkligen folk sålt domäner genom blocket till dom priserna? Finns ju mindre erfarna företagare som säkert nappar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|