FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har idag även testat att skicka mejl från Sajthotellets webbmejl (konto [mitt förnamn].[efternamn]@verimentor.se) och jag får studs då också... Men jag går hela tiden fysiskt från mitt mobila bredband hos Tele2/Comviq. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-11-14 klockan 21:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
|
Citat:
Den här typen av problem, med att kundtjänst vägrar lyssna på kunden och vägrar att lämna ärendet vidare till mer kompetent personal, ska inte existera i ett företag som Tele2. Förhoppningsvis kanske någon på Tele2 läser denna tråd och börjar lyssna på mig som kund, men jag har inga stora förhoppningar om att det ska ske. Jag är skitförbannad, kort sagt. Man ska då även komma ihåg att jag varit kund hos Comviq/Tele2 sedan 1994 och de har säkert fått flera 100 000 kr i intäkter, av mig eller bolag jag ägt, under denna tid (dvs ca 17 år). Senast redigerad av Conny Westh den 2011-11-14 klockan 21:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
|
Jag får endast de mail från Conny som skickat från hans förening. De som skickas från verimentor
verkar inte ens nå våra spamservrar.. Helt galet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det borde ske på SMTP-nivå, ja. I det här fallet triggar spamfilter uppenbarligen på "received from" i headern. Webbmailen lägger till en X-originating-ip som triggar bineros spamfilter också, tycks det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Utan att fundera alltför mycket så verkar sajthotellets epostmiljö vara felkonfigurerad.
Någon sa att det funkade om mailet kom från föreningen (antar det är vrcsk.se) och det gick via annan leverantör. Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-11-15 klockan 11:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du får samma fel även på detta lär det nog tyvärr vara så att något e knas på sajthotellets mailserver, dra gärna iväg ett mail till mig, både via webmailen (Skriv webnmail verm som subject) via ditt vanliga mailprogram (Skriv vanligt verm som subject) samt via din förening som itne ligger på sajthotellet så skall jag allt få fram alla uppgifter till dig. Du har ju min epost ssedan gamla mäklarkoncept jobbet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom en av alla adresser Conny försöker maila till ligger på Binero är det inte konstigt om mail från Connys konto på vrcsk.se till det andra kontot hos Binero som troligen är samma mailserver kommer fram.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta tyder väl ännu mer på att dom just nu håller på (försöker i.a.f.) att göra förändringar i sin miljö..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|