Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ipadress 83.185.17.234 hos Tele2 svartlistad som spam

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-08, 22:20 #11
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
Aha, då är det ju märkligt. Då tycker jag absolut Tele2 borde lösa detta.Spam-skydd i all ära, men när legitimt folk kommer i kläm kan man ju börja fundera...
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-08, 22:57 #12
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Conny:
Vilken IP-adress du har är ganska ointressant i sammanhanget. Det är avsändandes mailserver som
checkas mot svartlistor - inte din adress.

Du har något annat som är fel.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 01:53 #13
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 10:36 #14
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Min erfarenhet är att om man inte "kommer hela vägen" med en kundtjänst så går det oftast snabbt om man twittrar. De flesta vill nog inte ha obesvarade ärenden liggande ute på nätet.

(Sedan är det väl skit till företag som inte kan ta emot en felanmälan en söndag förmiddag.)
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 16:40 #15
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Verkar helkass att ett mail som ursprungligen kommer från en svartlistad adress men sedan passerar en relay som inte är det skulle stoppas..

Kan du skicka ett mail (till en extern adress) och sedan klistra in alla headers här så man ser hur det ser ut?
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 17:50 #16
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Jepp, precis som jag skrev på förra sidan. De flesta i detta land är svartlistade och därför
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga
på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port
(oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna
använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten.

Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-12, 23:46 #17
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jepp, precis som jag skrev på förra sidan. De flesta i detta land är svartlistade och därför
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga
på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port
(oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna
använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten.

Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta.
Jag använder webbhotellets mejlserver och deras utgående mejl-port som inte är 587 utan 2500 och den har funkat klockrent i flera år nu.

Det funkar som sagt inte med port 25 för då måste jag ställa om alla mina 30 mejlkonton varje gång jag kopplar upp min PC via olika nät, vilket sker titt som tätt.

Som sagt så är det Tele2 som inte vill inse att deras IP-adress är svartlistad. Men det värsta är inte att IP-adressen är svartlistad i sig utan Tele2s attityd i kundtjänsten, att de vägrar ta tag i problemet och de vägrar ens att koppla mig till de som har som uppgift att lösa dessa problem.

Jag tycker numer att Tele2/Comviq är ett skitföretag för de börjar få samma attityd som Televerket/Telia hade tidigare.

Jag kan fortfarande inte skicka mejl utan nu senast så studsar även mina mejl jag skickar till [email protected] .....

Citat:
Could not deliver message to the following recipient(s):

Failed Recipient: [email protected]
Reason: This message cannot be delivered as it was marked as spam.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-12, 23:56 #18
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Conny:
Det låter ju riktigt galet. Maila till mig: kristi an@sec urenet wor ks.se så ska vi se vad vårt spamfilter säger.
Man kanske kan få ut något från mail headern.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-13, 00:18 #19
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Min erfarenhet är att om man inte "kommer hela vägen" med en kundtjänst så går det oftast snabbt om man twittrar. De flesta vill nog inte ha obesvarade ärenden liggande ute på nätet.

(Sedan är det väl skit till företag som inte kan ta emot en felanmälan en söndag förmiddag.)
Har loggat in på Twitter, och skickat ett inlägg med lite galla i så får jag se på måndag antar jag om jag får kontakt med dem den vägen.... Har dock inga förhoppningar att det ska lyckas....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-14, 01:41 #20
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Conny, det brukar vara lättare om man använder deras twitternamn och @, dvs i ditt fall får in @tele2sweden. Då kommer det att poppa till hos dem.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
kundtjänst, tele2


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017