FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Aha, då är det ju märkligt. Då tycker jag absolut Tele2 borde lösa detta.Spam-skydd i all ära, men när legitimt folk kommer i kläm kan man ju börja fundera...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Conny:
Vilken IP-adress du har är ganska ointressant i sammanhanget. Det är avsändandes mailserver som checkas mot svartlistor - inte din adress. Du har något annat som är fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min erfarenhet är att om man inte "kommer hela vägen" med en kundtjänst så går det oftast snabbt om man twittrar. De flesta vill nog inte ha obesvarade ärenden liggande ute på nätet.
(Sedan är det väl skit till företag som inte kan ta emot en felanmälan en söndag förmiddag.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan du skicka ett mail (till en extern adress) och sedan klistra in alla headers här så man ser hur det ser ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port (oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten. Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Det funkar som sagt inte med port 25 för då måste jag ställa om alla mina 30 mejlkonton varje gång jag kopplar upp min PC via olika nät, vilket sker titt som tätt. Som sagt så är det Tele2 som inte vill inse att deras IP-adress är svartlistad. Men det värsta är inte att IP-adressen är svartlistad i sig utan Tele2s attityd i kundtjänsten, att de vägrar ta tag i problemet och de vägrar ens att koppla mig till de som har som uppgift att lösa dessa problem. Jag tycker numer att Tele2/Comviq är ett skitföretag för de börjar få samma attityd som Televerket/Telia hade tidigare. Jag kan fortfarande inte skicka mejl utan nu senast så studsar även mina mejl jag skickar till [email protected] ..... Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Conny:
Det låter ju riktigt galet. Maila till mig: kristi an@sec urenet wor ks.se så ska vi se vad vårt spamfilter säger. Man kanske kan få ut något från mail headern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Conny, det brukar vara lättare om man använder deras twitternamn och @, dvs i ditt fall får in @tele2sweden. Då kommer det att poppa till hos dem.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|