Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Jag är ganska petig, framför allt när det gäller frukt och grönt. Men maten som jag får hem är både färskare och fräschare än den som man normalt hittar i matbutiker. Du måste i princip handla direkt från bonden om du vill ha bättre.
Dyrt är det, jämfört med vanliga matbutiker. Men man sparar tid och tid är inte heller gratis.
|
Jag vet inte vad du handlar i för matbutiker men den butik jag handlar i är också grossist åt restauranger så deras färskvaror är väldigt bra och de har en hel del lokalproducerade produkter samt välhängt nötkött (vilket är en raritet). Men jag betalar inte 370:- / kilot för brasiliansk oxfilé (som en nätleverantör tog vid jämförelse) när jag kan få välhängd, lokalproducerad oxfilé för 299:- och dessutom tillskuren som jag vill ha den och absolut inte vakuumförpackad (jävla otyg!).
Ang. tid och att den kostar. Jag jämförde en för mig vanlig veckokasse och det skiljde nästan 300 skattade kronor. Det tar inte flera timmar för mig att handla så för mig är det en "no brainer" men vi prioriterar alla olika och har olika förutsättningar.
Till företaget däremot så brukar det finnas bagerier & grönsakshandlare som levererar en eller flera gånger per vecka och de brukar också ha kaffe och diverse annat på listorna. Hos en tidigare arbetsgivare så hade vi leverans två gånger per vecka från grönsaksgrossist och de sålde även kex, kaffe och liknande. Det var inte alltför dyrt.