FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För/Emot: +Nya kunder +Skadestånd -Tappade kunder -Hamnar i spamfilter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det nya moderna sättet att bedriva verksamhet. Såväl politiker och myndigheter som företag kör på det här viset med jämna mellanrum för att slippa ta eget ansvar. Outsourcing är underbart.
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag ringde precis upp venamail.com / Mailcom och de har en unsubscribe lista som är global över alla deras kunder som ligger globalt på deras server. Denna kan man ej anmäla sig till genom att klicka på länkarna i deras utskick utan man behöver ringa dom för att de ska lägga in adressen där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det hjälper inte, då de redan sålt listan till många andra företag och dessa spammar med adresskälla: Mailcom.
Spammar mig gör de helt olagligt, då jag har Enskild firma. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor enligt http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tråkigt när ett av Sveriges största webbhotell som borde hålla fanan högt gör så här... Jaja, jag har nu lagt in detta i blacklistor på mina mailservers, mina kunder betalar ju nämligen mig för att hålla inkorgen fri från den här typen av mail. Tyvärr är mitt blacklist filter lite trubbigt, så det blir drop all from @crystone.se...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har Crystone sålt/gett kontaktuppgifter till sitt systerbolag Getupdated Sverige AB för spamändamål.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte förvånande alls. Man får ju också dagligen spam om deras billiga domäner hos antingen Crystone eller Space2U.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|