FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Intressant är dock också att Jajja, när jag bad om referenser för var dom placerade länkar, nämnde sajter som Realtid.se och Jnytt.se - som också är relativt seriösa... Senast redigerad av Henkutt den 2011-08-29 klockan 18:05 Anledning: ett komma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det som indikerar att Lendo har köpt länkar på Expressen? Vad får er att tro att det inte bara rör sig om en helt vanlig annonskampanj? Att urlérna är taggade bör ju visa att trafik och inte länkkraft är annonsens primära syfte.
Att köpa länkar för att manipulera SERPsen är en sak. Att bara köpa vanliga annonser och reklamkampanjer är en helt annan. Det är inte upp till Google att bestämma hur webbsidor och tidningar som Expressen får visa annonser, eller vilka attribut som ska finnas på deras länkar. Är det någon som blivit tagen med byxorna nere i det här fallet, så är det Google själva. De påstår att de är så duktiga på att skilja köpta annonser från vanliga länkar och original från duplicate content. Och sen visar de en sida som absolut inte är original och vars ranking enbart baseras på köpta annonser, som första resultat vid en sökning på ett konkurrensutsatt sökord. Pinsamt. Jag har ingen aning om ifall Lendo köper länkar eller följer Googles riktlinjer i övrigt. Men jag tycker inte det är något fel på att köpa en vanlig annonskampanj på en svensk dagstidning, även om annonserna inte har nofollow. Google har lika lite rätt att bestämma hur annonser på Expressen ska se ut, som Expressen har rätt att bestämma hur Google ska ranka sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Sedan skulle jag vilja tillägga att vi ej med säkerhet kan veta om det är nofollow eller dofollow på deras annons. Nofollow är till för att bots inte ska följa länkarna med vad jag kommer ihåg har Google själva en gång sagt att de följer nofollow länkar men det överför ej någon link juice osv. Så detta kan ha varit en nofollow länk om man tror på att dessa länkar också hjälper till i serpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sorry för lite "off-topic" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är de borta från 1an iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu kör Lendo liknande kampanj.
Syns inte ens att det är reklamlänk förutom i länken där de spårar med google analytics att det är en cpc-kampanj. http://twitter.com/stefanjanson/stat...47839700807680 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|