FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Mitt kvalitetsresultat har droppat från 7/10 till 4/10 på endast ett dygn! Vad har hänt??
Jag har gjort två förändringar: 1. Lagt upp två nya produkter på landningssidan 2. Skapat 6 nya annonser i Google De två förändringarna har jag gjort senaste 24 timmarna. Kan det har påverkat mitt kvalitetsresultat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och innan dess då?
Förändringar sker inte bara på ett dygn utan över en period. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena Jonas
Helt konstigt alltså. Imorse när jag tittade igen var kvalitetsresultatet tillbaka på 7/10. Hur underligt som helst. Google verkar vara nyckfullt och ganska opålitligt. Ingen logik alls. Tack ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är kvalitetsresultatet för AdWords du pratar om, så är och förblir det ett mysterium för de flesta. Jag undrar om siffran som visas verkligen stämmer överens med verkligheten.
Själv skapade jag ett antal annonser i stil med "Köp produkt" som fick QS 7. Sen kom jag på att det vore snyggare med "Köp Produkt" och ändrade första bokstäven i alla produktnamn till versaler och vips så gick QS från 7 till 10 på samtliga annonser. Att en stor eller liten bokstav ska kunna göra sådan skillnad verkar inte rimligt. Vad jag vet så borde stor eller liten bokstav inte göra någon skillnad överhuvudtaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ju helt omöjligt att svara på utan att se vilket nyckelord det gäller, din landningssida, själva annonsen, resten av dina annonser och kampanjer, hur gammalt ditt konto och annons är, hur dina impressions och CTR ser ut.....o.s.v.
En bra artikel som kan ge dig lite förklaringar är denna: http://www.ppchero.com/ultimate-guid...ity-score/#ch2 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
WebboT: Absolut, håller med dig. Men det mystiska var att här har det gått från himmel till helvete fram och tillbaka på några få timmar. Har inte gjort någonting förutom ovanstående modifikationer. Suttit blickstilla som en mus.
Men men, nu är det ju tillbaka på 7/10 så det är bara hoppas det håller i sig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|